تماس پزشک آلمانی ناقل کرونای انگلیسی با 600 نفر

کدخبر: ۳۹۷۶۱۵
این پزشک که بعدها مشخص شد به ویروس جهش یافته نوع انگلیسی کرونا مبتلا است، بدون اینکه ماسک بزند دست کم با ۶۰۰ نفر در تماس بوده است.
تماس پزشک آلمانی ناقل کرونای انگلیسی با 600 نفر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، یک پزشک مبتلا به ویروس جهش‌یافته کرونا در شهر دوسلدورف آلمان بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی با ۶۰۰ نفر در تماس بوده‌ است.

یک پزشک زن که در کلینیکی در شهر دوسلدورف واقع در غرب آلمان فعالیت می کرده، با وجود داشتن علائم کرونا از رعایت پروتکل های بهداشتی خودداری کرده است.

به نوشته تارنمای شبکه ان تی وی آلمان این پزشک که بعدها مشخص شد به ویروس جهش یافته نوع انگلیسی کرونا مبتلا است، بدون اینکه ماسک بزند دست کم با ۶۰۰ نفر در تماس بوده است.

در حال حاضر ۲۷۰ نفر از این افراد که در تماس بسیار نزدیک با این پزشک بوده اند به قرنطینه فرستاده شده اند و کلینیک مذکور تعطیل شده است. تا کنون مقامات بهداشتی تنها با ۶۰ درصد از بیمارانی که به این کلینیک رفت و آمد داشته اند تماس گرفته و احتمال ابتلای آنها را بررسی کرده اند.

از سوی دیگر مقامات شهر دوسلدورف گفته اند این فرد به دلیل بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی و به خطر انداختن جان صدها انسان دیگر، باید در انتظار پیگرد قانونی باشد.

آمارهای جدید نشان می دهد که میزان مرگ و میر کرونا در بین افراد مسن و خانه های سالمندان آلمان بسیار زیاد است. بررسی روزنامه فرانکفورتر آلگماینه حاکی است که حداقل ۲۹ هزار نفر از ساکنان خانه های سالمندان تاکنون جان خود را از دست داده اند. موسسه روبرت کخ اعلام کرده است تاکنون حدود ۷۱ هزار و ۵۰۰ نفر در آلمان بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

در طول دو ماهی که از شروع واکسیناسیون سراسری علیه همه گیری کرونا در آلمان می گذرد، تنها حدود پنج‌ درصد از جمعیت این کشور دست کم یک دوز از این واکسن را دریافت کرده است.

چهارشنبه تارنمای شبکه دویچه وله به نقل از مؤسسه روبرت کخ گزارش داد: تا کنون حدود شش‌ میلیون و ۴۰۰هزار نفر واکسینه شده اند که از این میان چهار میلیون و ۲۰۰ هزار نفر یک دوز و دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر نیز دومین دوز را دریافت کرده‌اند.

براین اساس اکثر واکسینه‌شدگان از سالمندان، پرسنل بیمارستان‌ها و سرای سالمندان و ساکنان مراکز توانبخشی و مراقبت‌های شبانه‌روزی‌ هستند. این در حالی است که کندی روند واکسیناسیون انتقادهای زیادی را متوجه دولت مرکل کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید