دوحه پایتخت فرهنگ اسلامی شد

کدخبر: ۳۹۷۶۳۹
دوحه توسط سازمان جهانی اسلامی برای آموزش، علوم و فرهنگ (آیسسکو)، به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی برای سال ۲۰۲۱ برگزیده شد.
 دوحه پایتخت فرهنگ اسلامی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، روزنامه الشرق قطر روز شنبه به نقل از یکی از مسئولان سازمان آیسسکو نوشت:  انتخاب دوحه به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی پس از احراز شرایطی که آن را به یک چراغ راهنمای اسلامی در جهان عرب و اسلام تبدیل می‌کند، انجام شد. 

 «حمد العذبه » افزود:  دولت قطر به میراث اسلامی به شکل خاص و میراث و تاریخ باستانی به شکل عامل توجه کرده است و تعدادی از مناطق باستان شناسی این کشور را مرمت و از آن‌ها حفاظت نموده و همچنین تلاش مداومی را برای حفظ و نگهداری هنر اسلامی شامل آثار تاریخی و اسلامی که مربوط به قرن‌های گذشته است در موزه انجام داده است. 

وی افزود: انتخاب دوحه، اعتراف به سهم تمدنی و شاهدی بر اشرافیت، اصالت مردم و به رسمیت شناختن میراث فرهنگی و اسلامی آن و غنای فرهنگی اشباع شده از بناهای اسلامی جاودانه که مشخصه دوحه است، می‌باشد.  

العذبه ادامه داد: میزبانی دوحه به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام همزمان با تدارکات برای میزبانی جام جهانی  ۲۰۲۲ همراه با رونق ساخت و ساز در مدت کوتاه در چندین دوره مختلف، قطر را به الگویی در ساختن جامعه و دولت مبدل کرده است.  

سازمان جهانی اسلامی برای آموزش، علوم و فرهنگ (ISESCO)  سازمانی تخصصی است که در چارچوب سازمان همکاری اسلامی مستقر در رباط در مغرب فعالیت می‌کند. 

این سازمان بر اساس تصمیم سازمان همکاری اسلامی در سومین کنفرانس اجلاس سران اسلامی که در ژانویه ۱۹۸۱ در مکه مکرمه برگزار شد، تاسیس شد و  ۵۲ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی را شامل می‌شود و هدف آن تقویت و توسعه همکاری کشورهای عضو در زمینه‌های آموزش، فرهنگ، علم و ارتباطات است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید