واکنش تند جنبش عدم تعهد به تحریم های یکجانبه آمریکا

کدخبر: ۳۹۷۶۵۳
جنبش عدم تعهد در بیانیه‌ای، تحریم‌های غیرقانونی ویکجانبه را محکوم کرد و خواستار برابری در توزیع واکسن کرونا در جهان شد.
واکنش تند جنبش عدم تعهد به تحریم های یکجانبه آمریکا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، جنبش عدم تعهد با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر دسترسی آسان، به موقع، عادلانه و جهانی همه کشورها به واکسن کووید ۱۹، خواستار اتخاد تدابیر فوری و موثر از سوی جامعه بین المللی برای برطرف کردن تحریم‌های غیر قانونی یکجانبه علیه کشورهای عضو جنبش در شرایط کووید ۱۹ شد.

در این بیانیه که به تصویب نمایندگان ۱۲۰ کشور عضو جنبش در نیویورک رسید، با اعلام حمایت از کشورهای تحت تحریم‌های غیرقانونی یکجانبه، اینگونه تحریم‌ها به عنوان نقض منشور ملل متحد و حقوق بین الملل قویا محکوم شده است.

در این بیانیه همچنین نسبت به توزیع نابرابر واکسن کووید۱۹ میان کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه که مانع محو کامل بیماری در سطح جهانی می‌شود، به شدت ابراز نگرانی شده و از اقدمات به عمل آمده در چارچوب کواکس برای دسترسی ۹۲ کشور با اقتصاد ضعیف و متوسط به واکسن حمایت شده است.

کشورهای عضو جنبش عدم تعهد همچنین نگرانی عمیق خود را از تصمیم برخی کشوهای معین جهت محدودسازی صادرات واکسن و تجهیزات پزشکی به کشورهای ثالث که تاثیرهای منفی بر تلاش‌های کشورهای در حال توسعه جهت مبارزه با بیماری کرونا می گذارد، ابراز کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید