بایدن: ۱۱ میلیون کودک از کمبود غذا رنج می‌برند

کدخبر: ۳۹۷۷۵۹
رئیس جمهور آمریکا گفت: حدود ۱۱ میلیون کودک از کمبود غذا رنج می‌برند، در حالی که میلیون‌ها نفر برای دریافت سهمیه غذایی خود در صف ایستاده اند.
بایدن: ۱۱ میلیون کودک از کمبود غذا رنج می‌برند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس جمهور آمریکا شرایط این کشور متاثر از همه گیری ویروس کرونا را ناگوار توصیف کرد و گفت ۱۱ میلیون کودک آمریکایی با مشقت برای دریافت غذا مواجه هستند.

جو بایدن روز شنبه ضمن تاکید بر اهمیت طرح محرک اقتصادی در کمک به مشاغل گفت این طرح حدود ۶ میلیون شغل برای آمریکایی‌ها ایجاد می‌کند. به گفته بایدن، این طرح اقتصادی که به تازگی مجوز سنا را گرفته، بسیاری از کارمندان و کسانی را که شغل خود را از دست داده اند، نجات خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا یادآور شد حدود ۱۱ میلیون کودک از کمبود غذا رنج می‌برند، در حالی که میلیون‌ها نفر برای دریافت سهمیه غذایی خود در صف ایستاده اند. بایدن با تاکید بر اینکه از طرح نجات اقتصاد برای تسریع در تولید و توزیع واکسن استفاده خواهد شد، افزود: ما گام‌های بلندی را برای اجرای آنچه به آمریکایی‌ها قول دادیم، برداشته ایم.

بایدن اعلام کرد بلافاصله پس از تصویب طرح نجات اقتصادی توسط سنا، آن را امضا خواهد کرد. وی تصویب این طرح را نشان دهنده دموکراسی در آمریکا دانست.

مجلس سنای آمریکا روز شنبه بسته پیشنهادی برای مقابله با همه‌گیری کرونا از سوی حزب دموکرات را تصویب کرد. این کمک هزینه با ۵۰ رأی موافق در مقابل ۴۹ رأی مخالف به تصویب رسید. هیچ‌یک از جمهوری‌خواهان در مجلس سنا به این پیشنهاد رأی موافق ندادند.

این بسته به ارزش ۱.۹ تریلیون دلار اعلام شده و دور جدید کمک‌های کرونایی را برای کسب‌وکار و مدارس و همچنین دولت‌های محلی فراهم می‌آورد. مجلس سنای آمریکا ۲۴ ساعت گذشته را بدون وقفه مشغول برگزاری جلسات بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید