هشدار سطح زرد هواشناسی برای 13 استان کشور

کدخبر: ۳۹۷۸۳۱
سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ از وزش باد شدید در ۱۳ استان خبر داد.
هشدار سطح زرد هواشناسی برای 13 استان کشور

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از اوایل وقت سه‌شنبه (۱۹ اسفندماه) تا اواخر وقت همین روز وزش باد شدید با سرعت متوسط ۵۰ تا ۶۵ کیلومتر بر ساعت برای جنوب تهران، سمنان، قم، اصفهان، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، سیستان و بلوچستان و مرکزی  پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی وارد شدن خسارت به گلخانه‌ها و احتمال شکستن شاخه‌های درختان دور از انتظار نیست بنابراین سازمان حفاظت محیط زیست نسبت به استحکام نهال‌های تازه کشت شده با نصب قیم جهت مقاومت در برابر باد، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی، استحکام و ترمیم سقف و سازه‌های گلخانه‌ها، استفاده از بادشکن جهت جلوگیری از شکستگی شاخه درختان، عدم انجام آبیاری جهت جلوگیری از سست شدن ریشه گیاهان، عدم آهک پاشی در استخرهای خاکی که آب آن تخلیه شده، خودداری دامداران و عشایر در عبور از ارتفاعات و قرار دادن غذای مکمل برای زنبورها به دلیل باد شدید توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ  به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید