فراخوان الکاظمی برای مذاکره پس از سفر پاپ به عراق

کدخبر: ۳۹۸۰۹۹
الکاظمی از تمام گروه‌های سیاسی و مردمی و جوانان معترض و مخالفان دولت خواست تا در مقابل مردم و تاریخ بر سر میز مذاکره بنشینند.
فراخوان الکاظمی برای مذاکره پس از سفر پاپ به عراق

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شفق‌نیوز، نوشت: نخست‌وزیر عراق خواهان مذاکرات ملی با حضور تمام گروه‌ها و مخالفان شد.

مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق به مناسبت پایان سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان به این کشور گفت: در فضای دوستی و تسامحی که سفر پاپ به خاک عراق آن را تقویت کرده، امروز به مذاکرات ملی دعوت می‌کنیم تا راهی برای تحقق آرمان‌های مردممان باشد.

الکاظمی از تمام گروه‌های سیاسی و مردمی و جوانان معترض و مخالفان دولت خواست تا در مقابل مردم و تاریخ بر سر میز مذاکره بنشینند.

وی گفت: ما از گروه‌ها و احزاب سیاسی‌مان می‌خواهیم تا منفعت وطن را بر هر چیزی ترجیح دهند و فضای مناسب را برای موفقیت انتخابات زودهنگام ایجاد کنند و به مردممان فرصت امید و اعتماد به دولت و نظام دموکراسی را بدهند.

الکاظمی گفت: من از مخالفان عزیز می‌خواهم تا وارد مذاکرات صریح با دولت براساس حفظ منفعت، امنیت و حاکمیت کشور و بر پایه حفظ امنیت عراق و حاکمیت قانون شوند.

وی گفت: ما خواهان مذاکرات ملی واقعی برای توافق نهایی با اقلیم کردستان هستیم؛ توافقی که تمامیت ارضی عراق را حفظ و تمام مشکلات را به صورت ریشه‌ای حل کند.

بغداد و اربیل طی دوره اخیر مذاکراتی را برای حل بحران بودجه برگزار کرده‌اند.

دو طرف همواره اختلافاتی بر سر نفت و بودجه دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید