خبرهای نا امید کننده از واکسن کرونا در ایران

کدخبر: ۳۹۸۱۹۸
اقتصادنیوز : رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: هنوز مشخص نشده که واکسیناسیون چند ماه دوام و ماندگاری خواهد داشت و طی یک سال آینده مشخص می شود.
خبرهای نا امید کننده از واکسن کرونا در ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی قانعی رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت وگوی زنده تلویزیونی درباره عواقب تولید نکردن واکسن در داخل کشور گفت: کشورهای خارجی شیوه ای دارند که بر اساس این شیوه برای باز کردن اقتصادهایشان که با مشکلات سنگینی مواجه شده اند هر قیمتی را که برای واکسن مطرح کنند باز هم برای آنها سود آور است و به این وسیله می توانند اقتصادهای بسته خود را باز نگه دارند. 

قانعی ادامه داد: به این دلیل تعداد واکسن بیشتری خریداری و ذخیره استراتژیک ایجاد می کنند که با کمبود مواجه نشوند. دومی عامل برای پیش دستی کشورهای خارجی این است که این واکسن در هر جای دنیا که باشد پیش خرید می شود. بنابراین با قدرت مالی و استراتژی آنها به سمت و سویی رفته اند که اهداف خود را پیش ببرند. 

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: هنوز مشخص نشده که واکسیناسیون چند ماه دوام و ماندگاری خواهد داشت. که طی یک سال آینده مشخص می شود. با همین تزریق دو دوز واکسن در یک سال برای هر فرد کمبودی در دنیا برای واکسن وجود دارد. 

رئیس کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا افزود: تولید واکسن مشترک ایران و کوبا از اردیبهشت سال آینده آغاز می‌شود و تولید انبوه آن از شهریور خواهد بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید