علائم هشدار دهنده کرونای انگلیسی را بشناسید

کدخبر: ۳۹۸۳۴۶
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: مبتلایان به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند، به این معنی که ویروس انگلیسی نیز با تب، سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است و تفاوت عمده آن سرعت سرایت و بیماری زایی آن است و امکان مرگ در اثر ابتلاء به آن نیز بیشتر است.
 علائم هشدار دهنده کرونای انگلیسی را بشناسید

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، عصمت حیدری ظهر سه شنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: متأسفانه در حال حاضر موارد ابتلاء و بستری بیماری افزایش یافته به طوری که در سه هفته اول بهمن ۱۷۹ بیمار و در سه هفته اول اسفند ۲۱۲ مورد بیمار کرونایی در شهرستان شناسایی شده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه اضافه کرد: تعداد موارد بستری بیماران کرونایی در این شهرستان در حال حاضر ۱۶ بیمار است که از این تعداد سه نفر در بخش آی سی یو بستری هستند و با افزایش موارد بستری جای نگرانی جدی وجود دارد.

وی شیوع مجدد کرونا در نقاط مختلف کشور و همجواری شهرستان‌های دیلم و گناوه با استان خوزستان که طی هفته‌های اخیر بیماری کرونا با سرعت بالا در آنجا شیوع پیدا کرده و مواردی از ابتلاء به ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی نیز در آن استان گزارش شده است را تهدیدی جدی برای وضعیت کرونایی شهرستان گناوه برشمرد.

حیدری اظهار داشت: در طرح شهید سلیمانی از اطرافیان بیماران سه هزار و ۷۲۶ تست تشخیص سریع در منزل یا محل کار آنها گرفته شد که از این تعداد ۲۳۶ بیمار توسط تیم پزشکی، مراقبت در منزل به صورت رایگان دریافت کرده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: نظارت بر صنوف مختلف و فعالیت‌های آموزشی و اطلاع رسانی به صورت مستمر در حال انجام است، ولی انجام این اقدامات بدون مشارکت و همراهی مردم مؤثر نخواهد بود و نمی‌تواند باعث قطع زنجیره انتقال بیماری شود.

وی با تاکید بر اینکه کارکنان بهداشت و درمان در این مسیر دشوار نیاز به همراهی همه همشهریان دارند اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر موارد بیماری به صورت کانون‌های بیماری نمایان می‌شوند و بیماری از یک عضو خانواده شروع شده و به دلیل عدم رعایت کامل قرنطینه و شرکت در دور همی های خانوادگی، باعث ایجاد کانون بیماری در بین اعضا خانواده، حتی گاهی در بین خویشاوندان یا همکاران می‌شود و این کانون می‌تواند منجر به چندین مورد بستری و حتی فوتی شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه با بیان اینکه وضعیت شهرستان از نظر کرونا شکننده است، اظهار داشت: شهرستان اکنون در وضعیت زرد کرونایی است اما به منظور جلوگیری از سخت‌تر شدن شرایط که می‌تواند منجر به تعطیلی بسیاری از صنوف و اعمال محدودیت‌های شدیدتر شود، ضمن لزوم کنترل بیشتر تمام مسیرهای ورودی شهرستان، باید دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان به عنوان یک ضرورت توسط همه شهروندان رعایت شود.

وی توصیه کرد: مردم استفاده از ماسک را بیش از پیش جدی بگیرند و از حضور در میهمانی ها، تجمعات، اماکن پرتردد و به خصوص بازار و مراکز خرید حتی المقدور پرهیز کنند؛ زیرا با توجه به شرایط موجود، ویروس کرونای انگلیسی در کمین است و سرعت انتقال این نوع ویروس به مراتب بیشتر از نمونه قبلی کرونا است.

وی ضمن هشدار این نکته که ویروس جدید علاوه بر سالمندان و میان سالان، جوانان و حتی کودکان را نیز درگیر می‌کند، افزود: مبتلایان به این گونه جدید، علائمی مشابه ویروس قبلی دارند، به این معنی که ویروس انگلیسی نیز با تب، سرفه، سردرد، بدن درد و اختلال گوارشی همراه است و تفاوت عمده آن سرعت سرایت و بیماری زایی آن است و امکان مرگ در اثر ابتلاء به آن نیز بیشتر است.

در شهرستان گناوه از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون دو هزار و پنج نفر (هزار و ۶۰۰ نفر تست PCr مثبت، ۴۰۵ تست رپید مثبت) به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که ۱۰۲ نفر از این افراد متأسفانه جان باخته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید