اعتراض شدید انگلیس به اتحادیه اروپا

کدخبر: ۳۹۸۴۶۰
وزیر امور خارجه انگلیس عصر سه‌شنبه نماینده اتحادیه اروپا را احضار کرد تا نسبت به ادعای رئیس شورای اروپا درباره ممنوعیت صادرات واکسن کرونا از این کشور، اعتراض کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس در نامه‌ای به شارل میشل رئیس شورای اروپا او را به نشر اطلاعات غلط علیه لندن متهم و تصریح کرد که تمام جهان گرفتار همه‌گیری کرونا است.

وی تصریح کرد که دولت انگلیس مانع صادرات حتی یک دوز از واکسن کرونا نشده و طرح هر گونه مطلب در این زمینه نادرست است.

شارل میشل روز سه شنبه اعلام کرد که انگلیس و آمریکا به طور کامل صادرات واکسن یا اجزای آن را که در کشورهایشان تولید می‌شود، منع کرده‌اند.

گاردین گزارش داد که انگلیس محدودیت‌هایی را در خصوص صادرات واکسن ضد کرونا به خارج از این کشور وضع کرده که عموما برای جلوگیری از قاچاق آن در نظر گرفته شده است. این در حالی است که وزارت بهداشت انگلیس می‌گوید منعی برای ارسال داروها و تجهیزات پزشکی صادراتی وجود ندارد.

یک منبع دولت انگلیس گفت که ادعای رئیس شورای اروپا در سطوح و به عناوین مختلف توسط مقام‌های اروپایی مطرح شده بود و انگلیس نسبت به این مساله قبلا هشدار داده بود. او گفت که لازم بود که در زمینه اعتراض رسمی صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، نماینده اتحادیه اروپا عصر سه‌شنبه برای شرکت در جلسه توجیهی با مقامات وزارت امور خارجه انگلیس احضار شد.

انگلیس و اتحادیه اروپا پیشتر هم در خصوص کنترل صادرات واکسن کرونا به اختلاف خورده بودند. این اختلاف پس از آن شدت گرفت که شرکت انگلیسی-‌سوئدی آسترازنکا گفت که حاضر نیست کمبود سفارش اتحادیه اروپا را از سهم سفارش انگلیس جبران کند. دولت لندن هم در این زمینه تمایلی برای گشاده دستی نشان نداد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید