خطر همه‌گیری کرونا در 20 استان/ شناسایی افراد آسیب پذیر

کدخبر: ۳۹۸۵۰۷
رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، با اشاره به اجرای گام چهارم بسیج ملی مقابله با کرونا، گفت: در مرحله تشدید بیماریابی، بر روی گروه‌های آسیب‌پذیر متمرکز شده‌ایم.
 خطر همه‌گیری کرونا در 20 استان/ شناسایی افراد آسیب پذیر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، جعفر صادق تبریزی، در گفتگو با شبکه خبر سیما، به دستاوردهای طرح شهید سلیمانی در مقابله با کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: تا کنون حدود ۷۲ هزار تیم بسیج شده‌اند و انتظار داریم این تعداد افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه ۲۰ استان در خطر بیشتر همه‌گیری هستند، گفت: ۱۴ استان در اطراف خوزستان و ۶ استان مسافر پذیر در اولویت هستند و به عنوان هدف طرح شهید سلیمانی در گام چهارم تشدید مقابله با کرونا در نظر گرفته شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت، به برنامه ویزیت در منزل اشاره کرد و افزود: در گام چهارم، رصد بیماران و تست افراد با شدت بیشتری انجام می‌شود.

صادق تبریزی با اعلام اینکه طرح شهید سلیمانی ۷ راهبرد دارد، ادامه داد: اولین راهبرد طرح، آموزش و اطلاع رسانی است. اطلاع رسانی به موقع و تشخیص بیماری می‌تواند در ریشه کنی بیماری کمک کند.

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت گفت: در مرحله تشدید بیماریابی و تشخیص، بر روی گروه‌های آسیب پذیر متمرکز شده‌ایم. به طوری که ۳۰ درصد از سالمندانی که در گروه پر خطر قرار دارند، شناسایی شده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید