اولین درخواست آمریکا از لیبی پس از رای اعتماد دولت جدید

کدخبر: ۳۹۸۷۵۵
پس از آنکه پارلمان لیبی به دولت جدید این کشور به ریاست عبدالحمید دبیبه رای اعتماد داد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا فورا خروج مزدوران از خاک لیبی را خواستار شد.
اولین درخواست آمریکا از لیبی پس از رای اعتماد دولت جدید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، پس از کسب رای اعتماد کابینه جدید لیبی، وزیر خارجه آمریکا به عنوان اولین درخواست، خروج مزدوران را از خاک لیبی خواستار شد، وزارت خارجه روسیه نیز ضمن استقبال از اقدام پارلمان لیبی، این کشور را شریک مهم خود در شمال آفریقا دانست.

سایت خبری "العین" گزارش داد، پس از آنکه پارلمان لیبی به دولت جدید این کشور به ریاست عبدالحمید دبیبه رای اعتماد داد، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا فورا خروج مزدوران از خاک لیبی را خواستار شد.

بلینکن گفت: اعطای رای اعتماد به کابینه جدید لیبی گامی به سوی برگزاری انتخاباتی است که قرار است دسامبر آتی برگزار شود. در حال حاضر پایبندی به اجرای آتش‌بس، ممنوعیت تسلیحاتی و خروج مزدوران از خاک لیبی اهمیت دارد.

وزارت خارجه روسیه نیز در واکنش به تایید کابینه دبیبه از سوی پارلمان لیبی در بیانیه‌ای ضمن استقبال از این موضوع تاکید کرد: لیبی شریک مهم مسکو در شمال آفریقا خواهد ماند.

همچنین این وزارتخانه تاکید کرد: مسکو به دنبال تقویت و توسعه روابط سیاسی موجود میان دو کشور و ارتقای سطح همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های اقتصادی، نظامی، فنی و اجتماعی برای باری دیگر است.

در متن بیانیه یاد شده آمده است: از تصمیم پارلمان لیبی استقبال می‌کنیم و آن را گام مهمی برای عبور از بحرانی می‌دانیم که در لیبی طولانی شده است.

پارلمان لیبی روز چهارشنبه در نشستی در شهر سرت با ۱۳۲ رای موافق از مجموع ۱۳۳ نماینده حاضر در جلسه، به کابینه یکپارچه و ملی دبیبه رای اعتماد داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید