مباحث روانشناسی درباره مرگ همسر را بدانید

مردان چند سال پس از مرگ همسر خود فوت می کنند ؟

کدخبر: ۳۹۸۸۷۰
اقتصادنیوز : برنامه پاسخگو که هر روز از رادیو سلامت پخش می شود در بخش گفتگوی پزشکی پاسخگوی سوالات مخاطبان در زمینه اتفاقات بعد از مرگ همسر شد و راهکارهای لازم ارایه شد.
مردان چند سال پس از مرگ همسر خود فوت می کنند ؟

به گزارش اقتصادنیوز ،برنامه پاسخگو که هر روز از رادیو سلامت پخش می شود در بخش گفتگوی پزشکی پاسخگوی سوالات مخاطبان در زمینه اتفاقات بعد از مرگ همسر شد و راهکارهای لازم ارایه شد.

در این برنامه دکتر یداله ابوالفتحی ممتاز گفت: قبل از سالمندی افراد ترس و اضطراب مرگ خود و در سالمندی اضطراب مرگ همسر را دارند. وابستگی های عاطفی، مراقبتی و مالی مهمترین علت ترس و اضطراب از مرگ همسر در سالمندی است. 

این پزشک ادامه داد: معمولا افراد در مواجه با مرگ همسر 5 مرحله انکار، خشم، التماس یا چانه زنی، توسل و پذیرش را طی می کنند. این مراحل می تواند با حمایت خانواده و دوستان راحت تر سپری شود.

وی توصیه کرد: در دوران سوگواری گریه کنید و از گریه کردن احساس شرم نداشته باشید. در مورد همسر خود با دیگران صحبت کنید و حتی با همسر خود از طریق نوشتن نامه و خاطرات خودتان ارتباط برقرار کنید. این موضوع می تواند به کاهش اضطراب شما کمک کند. در ضمن سعی کنید روابط اجتماعی تان را حفظ کنید.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تاکید کرد: بیشتر افراد فکر می کنند که مردان در مقابل مرگ همسر مقاوم تر هستند. در صورتی که مردان به شدت آسیب پذیرترند و از نظر ساختار روانشناسی معمولا نسبت به خانم ها ضعیف تر هستند. علت آن هم این است که آقایان از صحبت کردن با دیگران پرهیز می کنند و به دلیل تفکراتی که در جامعه هست گریه نمی کنند. تحقیقات هم نشان داده است که مردان 2 تا 5 سال بعد از مرگ همسر خود  فوت می کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید