کولاک تمامی راه‌های این استان را دربرگرفته است

کدخبر: ۳۹۸۹۵۳
اقتصادنیوز : مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: به دنبال ورود سامانه سرد بارشی به استان اردبیل از دیشب تمامی جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان اردبیل مملو از برف و شرایط کولاکی دارد.
کولاک تمامی راه‌های این استان را دربرگرفته است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،کلیم‌الله وثوقی  اظهار کرد: به رغم استقرار 80 اکیپ راهداری و فعالیت مستمر آنها از شب گذشته تاکنون بازگشایی جاده‌های اصلی در حال انجام است ولی شدت بارش‌ها و کولاک شکل گرفته اجازه نمی‌دهد تا رانندگان به راحتی تردد خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: با حاکم شدن شرایط جوی خاص در جاده‌های استان به ویژه مه‌آلود بودن هوا دید رانندگان در جاده‌های استان به حداقل رسیده و از رانندگان انتظار می‌رود با احتیاط کامل و صبوری به تردد خود ادامه دهند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل گفت: ما از شهروندان و هموطنان انتظار داریم تا از سفرهای غیرضرور به جد پرهیز کنند چرا که در هر چهار مسیر اصلی استان به سمت تبریز، آستارا، محور سرچم و مغان شرایط مناسب رانندگی وجود ندارد و کولاک هر لحظه شدیدتر می‌شود.

وثوقی بیان کرد:  با توجه به حاکم شدن این شرایط تا شهر فردا رانندگان به ویژه از تردد شبانه پرهیز کرده و اجازه دهند تا تصادف و تلفاتی در جاده‌های استان رخ ندهد.

وی افزود: هنوز راهداران مشغول بازگشایی در جاده‌های اصلی هستند و عملیات برفربی و نمک‌پاشی نیز در جریان است به همین دلیل تاکنون آماری از مسدودیت راه‌های روستایی به اکیپ‌های راهداری اعلام نشده و به محض عادی شدن شرایط جوی بازگشایی مسیرهای روستایی نیز آغاز خواهد شد.

اما براساس نقشه‌های هواشناسی تداوم بارش برف و باران با شدت و ضعف تا صبح فردا در سطح استان تداوم خواهد داشت.

از بعدازظهر امروز با تقویت پرفشار سطح زمین، ضمن وزش باد تند تا نسبتاً شدید خزری دمای هوا بطور محسوس کاهش می‌یابد، به طوری که طی امشب تا صبح فردا کمینه دما در مناطق مرکزی استان تا منفی ۱۴ درجه سلسیوس افت خواهد کرد.

در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی استان کولاک برف، یخبندان و کاهش دید از مهمترین مخاطرات جوی انتظار می‌رود.

سامانه بارشی صبح فردا از استان خارج شده اما هوای سرد در ساعات شبانه و اول صبح هوای بسیار سرد همچنان تا صبح دوشنبه هفته آینده در استان ماندگار است.

از روز یکشنبه شرایط جوی پایدار و با آسمانی صاف تا نیمه ابری پیش‌بینی می‌شود و از روز دوشنبه ضمن وزش بادهای جنوبی، دمای هوا به تدریج افزایش می‌یابد.

تا صبح امروز جمعه ۲۲ اسفند بیشترین بارش از شهرستان بیله‌سوار با ۴۰ میلیمتر باران و از شهرستان سرعین با ۱۵ سانتیمتر برف به ثبت رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید