خواب تازه ای که آمریکا برای ونزوئلا دیده است

کدخبر: ۳۹۹۰۳۰
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: آمریکا به همکاری از طریق تمامی عرصه‌ها برای حمایت از مردم ونزوئلا و حمایت از خواسته آنها برای حقوق بشر و دموکراسی ادامه خواهد داد.
خواب تازه ای که آمریکا برای ونزوئلا دیده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز جمعه گفت که آمریکا به دنبال همکاری نزدیک‌تر با شرکای بین‌المللی خود از جمله اتحادیه اروپا و سازمان کشورهای آمریکایی است تا آن چیزی را که به ادعای آمریکا دموکراسی است،‌ به ونزوئلا بیاورد.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: «آمریکا به همکاری از طریق تمامی عرصه‌ها برای حمایت از مردم ونزوئلا و حمایت از خواسته آنها برای حقوق بشر و دموکراسی ادامه خواهد داد.»

پرایس اضافه کرد: «ما به دنبال تقویت هماهنگی با شرکای بین‌المللی بوده و آنها شامل اتحادیه اروپا، سازمان کشورهای آمریکایی،‌ گروه لیما، گروه تماس و دیگران در راستای انتقال دموکراتیک صلح آمیز در ونزوئلا هستیم.»

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در روزهای گذشته نیز به «خوان گوآیدو» سردسته مخالفان ونزوئلا گفت که ایالات متحده از ادامه فشارهای چند جانبه بر «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا پشتیبانی می‌کند.

یک مقام کاخ سفید اخیرا به یک خبرگزاری انگلیسی گفت که دولت آمریکا  برای کاهش فشار تحریم‌ها علیه ونزوئلا عجله‌ای ندارد.

خبرگزاری «رویترز»  به نقل از یک مقام کاخ سفید نوشت که اگر نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا اقدامات اعتماد سازی را انجام دهد و نشان دهد که آماده است تا با مخالفان به طور جدی مذاکره کند، آنگاه دولت آمریکا تحریم‌ها را کاهش می‌دهد.

این مقام آمریکایی با اشاره به اینکه بعید می‌داند جو بایدن به زودی فشار موجود بر ونزوئلا را کاهش دهد، مدعی شد که تحریم‌های موجود به اندازه کافی مقررات ویژه ای برای اجازه ارسال کمک‌های بشردوستانه برای کمک به ونزوئلایی‌ها برای کنار آمدن با مشکلات اقتصادی و بیماری همه گیرکرونا دارد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید