انفجار مرگبار خودروی بمب گذاری شده در هرات

کدخبر: ۳۹۹۰۳۷
مقامات افغانستان اعلام کردند که شامگاه جمعه در پی انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی یک پاسگاه پلیس در ولایت هرات واقع در غرب افغانستان دست کم ۷ تن کشته و حدود ۵۳ تن دیگر زخمی شدند.
انفجار مرگبار خودروی بمب گذاری شده در هرات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «سید عبدالوحید قتالی» فرماندار ولایت هرات اعلام کرد که چندین زن و کودک در میان کشته شدگان هستند. وی افزود که دست کم ۵۳ تن از جمله غیرنظامیان و نیروهای امنیتی در اثر این انفجار زخمی شده‌اند.

قتالی همچنین گفت که در این انفجار ده‌ها خانه و فروشگاه خسارت دیده‌اند و نیروهای امداد و نجات برای کمک به مردمی که در زیر آوار گرفتار شده‌اند، به محل حادثه اعزام شدند.

تاکنون هیچکس مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است؛ هرچند که مقامات محلی افغانستان طبق روال همیشه انگشت اتهام را به سوی گروه طالبان نشانه رفته‌اند.

گفتنی است، ساعاتی پیش در حادثه‌ای دیگر برخورد خمپاره به منطقه‌ای مسکونی در شهرستان «شولگره» واقع در ولایت بلخ افغانستان، ۲ نفر کشته و ۸ تَن هم زخمی شدند.

فرماندار «شولگره» در این خصوص گفت: «در حمله خمپاره‌ای به ۲ منزل مسکونی در این شهرستان، یک زن و یک کودک ۲ ساله کشته و ۸ نفر دیگر از این دو منزل زخمی شدند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید