سرکوب معترضان پورتلند توسط دولت بایدن

کدخبر: ۳۹۹۲۳۲
معترضانی که روز شنبه با شعارهایی مانند نه به مرزها و نه به تعبید در خیابان ها حضور یافتند ، تنها در یک روز یکصد معترض توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.
سرکوب معترضان پورتلند توسط دولت بایدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، معترضان شهر پورتلند که پیش از این به علت حضور در خیابان ها درپی قتل جورج فلوید و مخالفت با نژادپرستی در آمریکا معروف شده بودند، هم اکنون در مخالفت با سیاست های معیشتی و مهاجرتی دولت بایدن دوباره به خیابان ها بازگشتند.

به گزارش شبکه یو اس تودی، معترضان پورتلند که پیش از این با سرکوب نیروهای پلیس دولت ترامپ مواجهه بودند، در دو روز گذشته بشدت توسط نیروهای پلیس دولت بایدن نیز  سرکوب شده اند.

معترضانی که روز شنبه با شعارهایی مانند نه به مرزها و نه به تعبید در خیابان ها حضور یافتند ، تنها در یک روز یکصد معترض توسط نیروهای پلیس بازداشت شدند.

پلیس پورتلند در توجیه بازداشت معترضان در شبکه توییتر مدعی شد که معترضان دست به خشونت زده و به مسدود کردن خیابان ها و شکستن پنجره مغازه ها متهم هستند.

پیش از این شهر پورتلند به دلیل حضور بی شمار معترضان نسبت به مرگ جورج فلوید سیاه پوست کشته شده توسط پلیس آمریکا که در خرداد سال جاری جان خود را از دست داد، معروف بود.

معترضان پورتلند همچنین در روز اول معارفه جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در خیابان ها دست به اعتراضات سراسری زده بودند و مخالفت خود با انتخاب بایدن به عنوان رییس جمهوری جدید را اعلام کردند.

مرگ جورج فلوید مرد ۴۶ ساله سیاه پوستی که در ماه می سال گذشته (خرداد ۹۹) با رفتار وحشیانه نیروهای پلیس جان خود را از دست داد باعث بوجود آمدن اعتراضات سراسری در ایالات متحده شد و برای هشت ماه اعتراضات خیابانی نسبت به رفتارهای نژادپرستانه نیروهای پلیس و بی عدالتی در کشور ادامه داشت.

پرونده رسیدگی به قتل فلوید در حالی جریان دارد که چندی پیش قتلی مشابه به دست ماموران پلیس آمریکا روی داد که در جریان آن یک جوان بیمار مقابل چشمان مادر و خواهرش جان سپرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید