زانوی ملکه انگلیس روی گردن مگان مارکل/ عکسی که که یادآور قتل جرج فلوید است

کدخبر: ۳۹۹۳۴۷
انتشار کاریکاتوری از ملکه انگلیس و مگان مارکل در مجله فرانسوی شارلی ابدو که یادآور کشته شدن جورج فلوید، شهروند سیاه‌پوست آمریکایی به دست یک افسر پلیس سفیدپوست است، جنجال به پا کرد.
زانوی ملکه انگلیس روی گردن مگان مارکل/ عکسی که  که یادآور قتل جرج فلوید است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، انتشار این تصویر به دنبال مصاحبه پرحاشیه شاهزاده هری، نوه ملکه انگلیس و همسرش مگان مارکل با اپرا وینفری درباره وجود نژادپرستی در این خاندان سلطنتی منتشر شد. با این حال، آنها مستقیما از ملکه انگلیس انتقاد نکرده بودند.

بنابر گزارش گاردین، این کاریکاتور روز شنبه با عنوان "چرا مگان رفت" منتشر شد. در این تصویر گردن عروس ولیعهد انگلیس زیر زانوی الیزابت دوم در حال فشرده شدن است و او می‌گوید: برای اینکه دیگر نمی‌توانستم نفس بکشم.  

مدیر اندیشکده برابری نژادی در انگلیس به انتقاد از این کاریکاتور پرداخت و آن را "تماما غلط" توصیف کرد. او در توییتی نوشت: ملکه همانند قاتل جورج فلوید، گردن مگان را می‌فشارد؟ اینکه مگان بگوید نمی‌تواند نفس بکشد؟ این مرزها را از بین نمی‌برد، کسی را نمی‌خنداند یا نژادپرستی را به چالش نمی‌کشد. این مسائل را تحقیر می‌کند و باعث جرم می‌شود.

جنجال در اروپا؛گردن مگان زیر زانوی ملکه،تصویری که یادآور قتل جرج فلوید است/عکس

 شاهزاده ویلیام، پسر ارشد ولیعهد انگلیس این هفته در دفاع از سلطنت مقابل اتهامات نژادپرستی مدعی شد: ما به هیچ وجه یک خانواده نژادپرست نیستیم.

این کاریکاتور همچنین علاقمندان به ملکه الیزابت را خشمگین کرده است. در این کاریکاتور ملکه با پیراهنی زرد رنگ و در حالی که لبخند شیطانی به لب دارد و چشمانش به رنگ قرمز دیده می‌شود، روی گردن مگان زانو زده است.

جورج فلوید، مردی آفریقایی‌تبار-آمریکایی بود که ۲۵ مه ۲۰۲۰ حین دستگیری توسط پلیس آمریکا در مینیاپولیس پس از آنکه یک افسر پلیس سفیدپوست بنام درک شووین زانویش را به مدت ۸ دقیقه و ۴۶ ثانیه بر روی گردن وی فشار داد، کشته شد. اعتراضات مربوط به برخورد پلیس آمریکا با فلوید و سایر آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار به سرعت در سراسر ایالات متحده و جهان گسترش یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید