نیویورک تایمز: آمریکا هزار سرباز دیگر در افغانستان دارد

کدخبر: ۳۹۹۴۴۲
نشریه نیویورک تایمز فاش کرد آمریکا هزار سرباز بیشتر از آنچه که قبلا فاش شده بود، در افغانستان دارد.
نیویورک تایمز: آمریکا هزار سرباز دیگر در افغانستان دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه نیویورک تایمز فاش کرد آمریکا در افغانستان هزار سرباز بیشتر از آن مقداری دارد که قبلا اعلام شده بود، دارد.

نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد: در رویارویی با انتخابی پر چالش و در حالی که زمان در حال از دست رفتن است، دولت بایدن در حال مبارزه با این چالش است که آیا در هفت هفته آینده به طور کامل تمامی ۲۵۰۰ سرباز خود را از افغانستان خارج کند یا خیر؛ هرچند مشخص شده است که شمار واقعی این سربازان در حدود ۳۵۰۰ سرباز است.

نیویورک تایمز در ادامه اعلام کرد: طبق اعلام مقامات آمریکایی، اروپایی و افغانستانی، آمریکا در حدود یک هزار سرباز بیشتر از آنچه که فاش شده بود، در افغانستان دارد.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: این مسأله پیچیدگی‌های بیشتری را به مناقشات موجود در کاخ سفید در خصوص اینکه آیا باید به قرادادی که از سوی دولت ترامپ با طالبان بسته شد عمل کرد و یا خیر، می‌افزاید؛ قراردادی که خواهان خروج سربازان باقیمانده آمریکایی در افغانستان تا تاریخ اول ماه مه می‌شود.

در این گزارش همچنین آمده است: هزار سرباز شاید در مقایسه با یکصد هزار نیرویی که در اوج جنگ در افغانستان حضور داشتند، عدد کمی به نظر برسد؛ اما مسأله حضور نیرو‌های آمریکایی مسأله مورد اختلاف در افغانستان شده است؛ به طوری که طالبان خواهان رفتن نیرو‌های امریکایی است، اما نیرو‌های امنیتی در افغانستان به حمایت نیروی هوایی آمریکا و نیز واشنگتن متکی هستند.

این در حالی است که در آمریکا نیز برخی اعضای کنگره خواهان افزایش سربازان آمریکایی در افغانستان هستند.
به نوشته نیویورک تایمز، یک مقام ارشد آمریکایی گفته است حساب غبارآلود شمار سربازان در افغانستان در نتیجه برخی نیرو‌های عملیات‌های ویژه هست که نام آن‌ها به ثبت نرسیده بود.

تیتر یک
اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
کارگزاری مفید