نظر جدید علی مطهری درباره حد پوشش زنان در خیابان

کدخبر: ۳۹۹۴۶۴
اقتصاد نیوز: برخی می گویند علی مطهری هر چه در حوزه اندیشه به آزادی و تضارب آراء اعتقاد دارد در حوزه فرهنگی رویکرد هنجاری دارد. اما حال به تازگی مرز حجاب و بی حجابی را توضیح داده است.
نظر جدید علی مطهری درباره حد پوشش زنان در خیابان

علی مطهری به تازگی اعلام برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام نامزدی کرده است یکی از سئوالاتی که از او شده است دیدگاه های او در پوشش زنان است مطهری در پاسخ به خبر آنلاین که یکی از حواشی شما موضوعات فرهنگی است و با فیلم ساپورت پوشان که در مجلس نشان دادید خبرساز شدید. اگر رئیس جمهور شوید چه برنامه ای برای این حوزه مثل حجاب و گشت ارشاد و ... دارید؟ گفته است:من معتقدم مسائل فرهنگی چه حجاب باشد و چه فیلم سینمایی و ... نمی تواند کاملا رها و بدون نظارت باشد، از طرف دیگر هم من اعتقادی به سخت گیری زیاد ندارم. در درجه اول دولت موظف است که در محیط های کاری خودش روی این مسئله نظارت کند. در خیابان هم در همین حد که منجر به برهنگی نشود باید نظارتی داشته باشیم ولی این که یک خانم حجابش کامل نیست نمی شود این ها را خیلی سخت گیری کرد همان طور که الان هم هست و خیلی از خانم ها حجاب کامل ندارند و حکومت هم کاری ندارد.

علی مطهری در سال 92 زمانی که نماینده مجلس بود در نطقی گفت: وزیر کشور باید پاسخ دهد که چرا نسبت به پدیده بانوان ساپورت‌پوش در سطح تهران و برخی از شهرها بی‌تفاوت است. این چه پوششی است که تا ۳۰ سانت بالای زانو آشکار است؟

علی مطهری افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی حجاب استاندارد گذشته از چادر عبارت بود از شلوار، مانتو تا زانو و روسری و مقنعه؛ دولت اسلامی موظف است آن بخش از امر به معروف و نهی از منکر که مستلزم اعمال قانون است و کار مردم نیست را انجام دهد و بدیهی است که اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، مجلس شورای اسلامی به وظیفه خود عمل خواهد کرد.

در سال 93 نیز در جریان رسیدگی به سوال علی مطهری و ناصر موسوی لارگانی از وزیر کشور در مورد بی‌تفاوتی این وزارتخانه به پدیده بانوان ساپورت‌پوش تصاویری از این زنان از مانیتور مجلس پخش شد.

119538

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید