شاهین پرهامی، سینماگر، درگذشت

کدخبر: ۳۹۹۶۸۱
اقتصادنیوز : پیکر شاهین پرهامی، سینماگر ایرانی-کانادایی که بر اثر سرطان خون در گذشت، در شهر مونترال کبک به خاک سپرده خواهد شد.
شاهین پرهامی، سینماگر، درگذشت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، شاهین پرهامی، کارگردان، نویسنده، تدوینگر و فیلمبردار ایرانی-کانادایی، در سن ۵۳ سالگی بر اثر سرطان خون در مونترالِ کبک درگذشت.

شهرت این هنرمند، بیشتر به‌خاطر کار در مستندهای «داستان امین» (۱۳۸۹) و «شهرزاد» (۱۳۹۴) است.

پرهامی در ۲۱ خرداد ۱۳۴۶ در شیراز متولد شد و در سال ۱۳۶۷ به کانادا مهاجرت کرد و در آن‌جا ابتدا در دانشگاه کارلتون در اتاوا در رشته فیلم تحصیل کرد و بعداً موفق به کسب مدرک لیسانس در تولید فیلم از دانشگاه کنکوردیا در مونترال شد.

او یک کارگردان همه کاره و استودیویی یک نفره بود که مسئولیت فیلمبرداری، نویسندگی، تدوین و طراحی صدا در بیشتر پروژه‌هایش را خود بر عهده شد. پرهامی، فعالیت سینمایی خود را با سه‌گانه  «ناسوت» (۱۳۷۶)، «لاهوت» (۱۳۷۷) و «جبروت» (۱۳۸۲) آغاز کرد.

پرهامی در فیلم‌های «اکراستیک» متخصص بود که کارهای هنرمندان برجسته در رسانه‌هایی مانند موسیقی، بازیگری، مجسمه سازی، نقاشی، ادبیات و ... را برجسته می‌کند.

فیلم‌های تحسین شده پرهامی، در دانشگاه‌ها، گالری‌ها و اماکن برجسته بین‌المللی از جمله جشنواره فیلم بوسان، تسالونیکی، مسکو، هات داک، جشنواره جهانی فیلم مونترال، جشنواره فیلم دیاسپورا، سینمای جدید مونترال، جشنواره بین‌المللی فیلم مستند جی-هلاوا و جشنواره فیلم‌های آمریکایی-آسیایی سانفرانسیسکو به نمایش درآمده بودند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید