خبر خوش برای مستمری بگیران کمیته امداد/ افزایش های یکسان نیست

کدخبر: ۳۹۹۶۹۲
اقتصادنیوز : عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی با بیان اینکه نگرش شورای نگهبان به اعتبارات مددجویان کمیته امداد مثبت بوده است، گفت: افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد قطعی و لازم‌الاجرا است.
خبر خوش برای مستمری بگیران کمیته امداد/ افزایش های یکسان نیست

به گزارش اقتصادنیوز ،محمد وحیدی با بیان این که عددی که برای  مستمری‌بگیران کمیته امداد در مجلس مصوب شده است، عدد یکسانی نیست و برای اقشار مختلف، تفاوت دارد اما به طور میانگین مستمری مددجویان 50 درصد افزایش خواهد یافت گفت :  مبلغی که برای مستمری‌بگیران واریز می‌شود صرفاً یک کمک‌هزینه است و حتی این میزان افزایش، پاسخگوی هزینه‌های زندگی آنان نیست.

عضو مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه برخی از ردیف‌های اعتباری کمیته امداد از جنس ردیف‌های اشتعال هستند تصریح کرد: هدف‌گزاری کمیته امداد به ‌نوعی است که مددجویان را به سمت اشتغال‌زایی سوق می‌دهد و افرادی که توانایی این رادارند که با ارائه تسهیلات، شغلی ایجاد کنند، حمایت شوند.

وی با بیان اینکه در بودجه 1400 مبلغ 10 هزار میلیارد تومان اعتبار برای مددجویان کمیته امداد پیش‌بینی شده است، گفت: این افراد پس از شاغل شدن و خودکفا شدن، از حمایت کمیته امداد خارج می‌شوند.

وی در پایان گفت: نگاه مجلس به مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی یک نگاه افزایشی است و هر اتفاق منطقی که باعث شود عدد دریافتی مددجویان افزایش پیدا کند ما حمایت می‌کنیم و دولت مکلف به اجراست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید