حمله به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در بصره

کدخبر: ۳۹۹۷۲۸
کانال خبری صابرین نیز در خبری اعلام کرد یک کاروان لجستیک ارتش آمریکا در نزدیکی میدان نفتی الصبه در استان بصره هدف حمله قرار گرفت.
حمله به کاروان لجستیک ارتش آمریکا در بصره

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دو روز پیش نیز یک کاروان لجستیک متعلق به نظامیان اشغالگر و تروریستی آمریکا در جنوب عراق هدف قرار گرفته شد.

کانال صابرین نیوز اعلام کرده بود: یک کاروان لجستیک نظامیان آمریکایی در استان دیوانیه هدف قرار گرفته شد.

این کانال تلگرامی روز پنج‌‎شنبه نیز از حمله به چهار کاروان لجستیک آمریکایی در مناطق مختلف عراق خبر داد.

صابرین نیوز اعلام کرده بود که یک کاروان تجهیزات لجستیک متعلق به نظامیان اشغالگر آمریکایی در استان الانبار واقع در غرب عراق، یک کاروان در منطقه «السماوه» در استان المثنی واقع در جنوب عراق، یک کاروان در منطقه «الحله» استان بابل و یک کاروان در مسیر بصره به ناصریه هدف قرار گرفته اند.

حمله به کاروان‌های نظامیان آمریکایی طی چند ماه گذشته افزایش یافته است و نیرو‌های عراقی مهمترین علت آن را به اتمام رسیدن زمان حضور این نیرو‌ها در عراق می‌دانند و خواستار تسریع در اجرای مصوبه پارلمان عراق مبنی بر اخراج نیرو‌های بیگانه از سراسر اراضی عراق از سوی دولت هستند.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق یکشنبه هفته جاری اعلام کرد کمیته‌ای ویژه تدوین گزارش نهایی در خصوص برنامه خروج نظامیان آمریکایی از این کشور تشکیل شده است.

او گفت: این کمیته به ریاست «فواد حسین» وزیر خارجه عراق و عضویت «قاسم الاعرجی» مشاور امنیت ملی، رئیس‌دفتر نخست‌وزیری، رئیس ستاد مشترک ارتش و معاون فرماندهی کلی نیرو‌های مشترک تشکیل شده است.

عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق تاکید کرد که کمیته مذکور گزارشی نهایی در خصوص برنامه خروج نیرو‌های خارجی از جمله نیرو‌های آمریکایی از کشور را برای اجرای مصوبه سال گذشته پارلمان تدوین خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید