پیام قاطع کرملین؛ بشار اسد رئیس جمهور مشروع سوریه است

کدخبر: ۳۹۹۸۶۲
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: ما قاطعانه معتقدیم که بشار اسد رئیس مشروع دولت سوریه بوده و ما تلاش فراوانی می‌کنیم تا به کار روی قانون اساسی و حمایت از راه حل سیاسی به طور کلی در سوریه نیرو ببخشیم.
پیام قاطع کرملین؛ بشار اسد رئیس جمهور مشروع سوریه است

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: روسیه همواره معتقد است که کشورهای عربی و کشورهای غربی باید به تدریج دست از سیاستشان در منزوی سازی سوریه برداشته و به جای آن گفتگو با سوریه را از سربگیرند.

اسپوتنیک گزارش داد، این سخنگوی کرملین تاکید کرد، کشورهایی که گفتگوی مستقیم با سوریه را از سر بگیرند زمینه‌های بیشتری برای مشارکت فعال در فرآیند حل و فصل وضعیت در این کشور خواهند داشت.

پسکوف در ادامه خاطر نشان کرد، کرملین بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را به عنوان رهبر مشروع این کشور دیده و به تلاش در راستای حمایت از حل و فصل سیاسی وضعیت سوریه ادامه می‌دهد.

پسکوف اظهار کرد: ما قاطعانه معتقدیم که بشار اسد رئیس مشروع دولت سوریه بوده و ما تلاش فراوانی می‌کنیم تا به کار روی قانون اساسی و حمایت از راه حل سیاسی به طور کلی در سوریه نیرو ببخشیم.

گی‌یر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل به سوریه اخیرا اظهار کرد، ممکن است یک فرمت بین المللی جدید به جهت دستیابی به پیشرفت در سوریه ایجاد شود. به گفته پدرسن، این فرمت باید متشکل از آمریکا، روسیه، ایران و ترکیه با مشارکت کشورهای عضو اتحادیه اروپا و کشورهای عربی باشد.

پسکوف در پاسخ به اینکه آیا کرملین با لازم بودن فرمتهای جدید موافق است گفت: فرمتهای فعلی کارکرد دارند اما البته ما تمایل داریم که آنها موثرتر باشند. مسائل مربوط به کمیته قانون اساسی چندان خوب پیش نمیروند. با این حال لازم است که به کار ادامه دهیم و ما آلترناتیو دیگری نمی‌بینیم.

به گفته پسکوف، کرملین از این حقیقت که کشورهای غربی میل به نگرش تقابلی در قبال روسیه دارند متاسف بوده و مسکو دشمن هیچ کس نیست و تهدیدی متوجه کشورهای خارجی نمی‌کند.

از پسکوف در عین حال درباره سند انگلیس برای بررسی سیاستهای دفاعی و خارجی که بر اساس گزارشها قرار است از روسیه به عنوان یک "دولت متخاصم" و "بزرگترین تهدید دولت محور" یاد کند پرسیده شد.

پسکوف بیان داشت: متاسفانه از نظر ما تمایل رایج بسیاری از رهبران کشورهای غربی این است که کشور ما را یک تهدید فعال، دشمن و ... بخوانند. البته یک چنین نگرش تقابلی می تواند واقعا موجب تاسف و حتی نگرانی شود. این سخنگو بیان داشت، این نوع رویکرد هیچ نسبتی با واقعیت ندارد.

پسکوف اظهار کرد: روسیه دشمن هیچ کس نیست و تهدیدی متوجه هیچ کس نمی کند. به عکس همانطور که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه مکررا گفته است، ما در حال عادی سازی و توسعه روابط خوب و سودمند برای دوطرف با همه کشورها هستیم و روابط خوب می‌خواهیم.

پسکوف در خصوص سند مربوط به بررسی سیاست خارجی انگلیس گفت، کرملین منتظر انتشار رسمی این سند قبل از دست زدن به هرگونه ارزیابی می‌ماند.

وی افزود: این مساله آنقدر جدی هست که درباره آن از روی مطالب منتشر شده در یک روزنامه حتی یک نشریه قابل احترام مثل گاردین قضاوت نشود. بنا براین ما همچنان ترجیح می دهیم منتظر اعلام این راهبرد باشیم و سپس شروع به تحلیل آن می کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید