رکوردزنی ایران در تست‌های روزانه کرونایی

جهش آمارهای جهانی کرونا/ افزایش بیماران بدحال ایران

کدخبر: ۴۰۰۱۰۹
اقتصادنیوز: امروزشمار متغیر های نگران‌کننده کرونایی در ایران روندی نزولی داشت و این در حالی بود که این متغیر ها در روز جاری روندی صودی داشته تا جایی که رشد فوتی های روزانه در جهان به 50 درصد رسید.
جهش آمارهای جهانی کرونا/ افزایش بیماران بدحال ایران

به گزارش اقتصادنیوز ، در روز 27 اسفندماه آمار روزانه کرونا در متغیر ابتلا و فوتی ها روندی نزولی را نسبت به روز قبل به ثبت رساند. اما همچنان روند بیماران بدحال کرونایی در ایران صعودی است.

آمار ابتلا در ایران

شمار مبتلایان روزانه بیماری کرونا در ایران در روز جاری نسبت به روز قبل 6.9 درصد کاهش داشته و به 7 هزار 802 رسید. این اتفاق سبب شد تا حد این متغیر باز هم به پایینتر از 8 هزار نفر تنزل پیدا کند.

از این میان در 24 ساعت گذشته 670 نفر در بیمارستانها بستری شده که نسبت به روز قبل 24 درصد افت داشته است.

متغیر کاهشی دیگر در این روز شمار جانباختگان بود. این رقم در روز 27 اسفند ماه به 65 نفر رسیده و از روز گذشته 3 درصد کمتر شده است.

این کاهش در حالی در آمار های روزانه مرگ و میر در متغیر های کرونایی ایران به ثبت رسید که در 4 روز گذشته در ایران روندی صعودی را به ثبت رسانده بود.

بیماران بدحال  اما برخلاف متغیرهای دیگر کرونایی، روندی افزایشی را در این روز به ثبت رسانده و آن را با 0.3 درصد رشد نسبت به روز قبل به 3 هزار و859 نفر رساند.

در این میان رکورد به ثبت رسیده در روز جاری به تعداد تستهای روزانه تعلق داشته است. این رقم در روز 27 اسفند ماه به 67 هزار و 609 تست رسیده که بالاترین حد آن در تمام مدت حضور کرونا در ایران بوده است.

کرونا

آمار کرونا در جهان

متغیرهای کرونایی جهان اما برخلاف آمارهای ثبت شده درایران در روز جاری رشد قابل توجهی را ثبت کرده اند. در همین خصوص سه متغیر ابتلا، فوت و بیماران بدحال در روز جاری روندی افزایشی داشته و میزان بهبودی ها روندی کاهشی را ثبت کرده اند.

بیشترین رشد ثبت شده در روز جاری به بخش مرگ ومیر روزانه تعلق داشته که نسبت به روز قبل 47 درصد افزایش پیدا کرده است. این متغیر در آمارهای جهانی به 9 هزار و 928 نفر رسیده است. شمار ابتلای روزانه نیز در این متغیرها روندی صعودی داشته و 32 درصد رشد را ثبت کرده است.

اتفاق مهم دیگر در آمارهای جهانی کرونا رشد 0.54 درصدی این متغیر در جهان بوده است. این متغیر در روزهای اخیر روندی نوسانی را ثبت کرده است.

کرونا

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید