هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید

کدخبر: ۴۰۰۱۱۴
اقتصادنیوز: سازمان هواشناسی با صدور هشداری از وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط ۶۰ تا ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت تا جمعه (۲۹ اسفندماه) خبر داد.
هشدار هواشناسی نسبت به وزش باد شدید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی‌رنگ آورده است: اواخر وقت چهارشنبه (۲۷ اسفندماه) تا  اواخر وقت جمعه (۲۹ اسفندماه) وزش باد شدید تا خیلی شدید با سرعت متوسط ۶۰ تا ۱۱۰ کیلومتر برساعت، وزش باد لحظه‌ای شدید موقت با سرعت بیش از ۱۱۰کیلومتر بر ساعت به صورت نقطه‌ای و محلی چهارشنبه (۲۷ اسفندماه) برای استان‌های اردبیل، گیلان، پنج‌شنبه (۲۸ اسفندماه) برای استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، کردستان، زنجان، همدان، مرکزی قم، نیمه شمالی چهارمحال و بختیاری و نیمه غربی اصفهان و جمعه (۲۹ اسفندماه) برای جنوب اصفهان، شمال فارس، نیمه شمالی کرمان، خراسان جنوبی و سمنان پیش‌بینی می‌شود.

بر اثر حاکمیت این شرایط جوی بروز خسارت به تاسیسات شهری و روستایی، خیزش و توفان گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا به‌ویژه در شرق و جنوب شرق کشور، آسیب به سازه‌های موقت و گلخانه‌ها، تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، آسیب به دکل‌های برق، سقوط اجسام از ارتفاع به‌ویژه در کارگاه‌های ساختمانی، شکستن درختان فرسوده، وقوع کولاک برف در گردنه‌های برفگیر و کوهستان پیش‌بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، احتیاط در عبور از مجاورت ساختمان های نیمه کاره، اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات ناشی از وزش باد شدید، لغو فعالیت‌های کوهنوردی، لغو پرواز هواپیماهای سبک و گلایدرها، انجام اقدامات مقتضی برای حفاظت از تاسیسات و محصولات کشاورزی به‌ویژه در جنوب کشور و اتخاذ سایر اقدامات پیشگیرانه توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی ‌رنگ سازمان هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که پدیده‌ای جوی اثرات منفی به دنبال داشته باشد و خسارت‌های احتمالی را سبب شود. هشدار نارنجی برای آماده‌باش دستگاه‌های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت‌زا صادر می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید