تکرار ادعا‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران از سوی رئیس‌جمهور آلمان

کدخبر: ۴۰۰۱۳۵
به نوشته وبگاه روزنامه اماراتی «نشنال»، اشتاین مایر مدعی شد که کشورش نگرانی‌ها در خصوص ایران را «بسیار جدی» می‌گیرد.
تکرار ادعا‌های رژیم صهیونیستی علیه ایران از سوی رئیس‌جمهور آلمان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، رئیس‌جمهور آلمان در دیدار با رئیس رژیم صهیونیستی ادعاهای این رژیم در خصوص برنامه هسته‌ای و اقدامات منطقه‌ای ایران را تکرار کرد.

«فرانک والتر اشتاین مایر»، رئیس جمهور آلمان امروز (چهار‌شنبه) در دیدار با «رووین ریولین»، رئیس رژیم صهیونیستی در خصوص برنامه هسته‌ای و اقدامات جمهوری اسلامی ایران در منطقه ادعا‌هایی را مطرح کرد.

به نوشته وبگاه روزنامه اماراتی «نشنال»، اشتاین مایر مدعی شد که کشورش نگرانی‌ها در خصوص ایران را «بسیار جدی» می‌گیرد.

رئیس‌جمهور آلمان که با همتای صهیونیستی خود در برلین دیدار کرد همچنین مدعی شد که آلمان با رژیم صهیونیستی در جلو‌گیری از اقدام ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای هم‌هدف است.

اشتاین مایر همچنین از توافق‌های ابراهیم که میان رژیم صهیونیستی و پنج کشور عربی بحرین، امارات، مغرب و سودان امضا شده نیز تمجید کرد

در این دیدار، ریولین که سفر به اروپا را با سفر به آلمان آغاز کرده از جامعه بین‌الملل خواست که در مقابل آنچه که وی «تندروی‌‌های ایران» دانسته بایستند تا از منطقه غرب آسیا محافظت شود.

ریولین نیز به تمجید از این توافق‌ها پرداخت و گفت: «توافق‌های ابراهیم با امارات و دیگر کشور‌های عربی سرآغاز امید و برای تقویت نظرات میانه‌رو در منطقه است.» 

رئیس رژیم صهیونیستی هم در اظهارات خود درباره ایران مدعی شد: «در حال حاضر، نیرو‌های تندرو که به دست ایران هدایت می‌شوند یک عامل تهدید‌کننده برای تضعیف ثبات در منطقه هستند.» 

وی در ادامه ادعا کرد: «جامعه بین‌الملل باید متحد باشد و بدون مصالحه در مقابل برنامه هسته‌ای ایران و حمایت (این کشور) از نهاد‌های تروریستی که اسرائیل و امنیت منطقه را تهدید می‌کنند، بایستد.»

رؤسای جمهور آلمان و رژیم صهیونیستی در حالی این ادعا‌ها را علیه ایران مطرح کرده‌اند که خود رژیم صهیونیستی تنها زرادخانه هسته‌ای در منطقه را در اختیار دارد و در مورد آن نیز سکوت کرده است.

رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیا است که با حمایت کشورهای غربی از پیوستن به معاهده‌های بین‌المللی برای تحت نظر قرار گرفتن برنامه تسلیحات هسته‌ای این رژیم خودداری کرده است. 

کشورهای غربی به رهبری آمریکا در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است.

ایران تأکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

علاوه بر این، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تاکنون بارها از تاسیسات هسته‌ای ایران بازدید کرده‌اند اما هرگز مدرکی که نشان دهد برنامه صلح آمیز انرژی هسته‌ای این کشور به سمت مقاصد نظامی انحراف داشته باشد، پیدا نکرده‌اند.

ایران علاوه بر این در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. 

علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

در واپسین ماه‌های دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، کشور‌های امارات، بحرین، مغرب و سودان دست به عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی زدند.

در آخرین روز‌های دولت وی نیز مقام‌های رژیم صهیونیستی از کشور موریتانیا که عادی‌سازی روابط با آن نزدیک بود یاد کردند. موریتانیا نیز امیدوار در ازای این کار انگیزه‌های اقتصادی دریافت کند. 

این در حالی است که دولت بایدن هم قصد دارد فرآیند عادی‌سازی سازش رژیم صهیونیستی با کشور‌های منطقه را ادامه دهد. 

اواسط اسفند ماه بود که برخی منابع آگاه گزارش دادند مقامات سیاسی رژیم صهیونیستی به ویژه پس از امضای توافقنامه سازش با امارات و بحرین، تماس‌هایی با کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به منظور تشکیل ائتلاف نظامی برقرار کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید