اولویت‌های دولت در سال 1400 از زبان علی ربیعی

کدخبر: ۴۰۰۳۱۳
علی ربیعی درباره عملکرد دولت دوازدهم در سالی که گذشت و برنامه‌های پیش روی دولت گفت: برنامه ما در سیاست خارجی اجماع‌سازی در ماه‌های باقی‌مانده از عمر دولت است و باید به توافق عمومی دست یابیم.
اولویت‌های دولت در سال 1400 از زبان علی ربیعی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی دولت مقابله با کرونا و رفع تحریم را از اولویت‌های دولت در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: برنامه دولت در سیاست خارجی اجماع‌سازی در ماه‌های باقی‌مانده است و باید در این زمینه به توافق عمومی دست یابیم.

علی ربیعی درباره عملکرد دولت دوازدهم در سالی که گذشت و برنامه‌های پیش روی دولت گفت: برنامه ما در سیاست خارجی اجماع‌سازی در ماه‌های باقی‌مانده از عمر دولت است و  باید به توافق عمومی دست یابیم.

وی با بیان اینکه به دنبال نقطه نظراتی هستیم که عزت و منافع کشورمان را در درازمدت حفظ کند، ادامه داد: با توجه به بدقولی‌های سنتی که از همه دولت‌های آمریکا داریم، باید تضمینی به دست بیاوریم و یکی از برنامه‌های ما این است که با توجه به تجربه و عقبه‌ای که داریم تحریم را پشت سر بگذاریم.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه سال ۹۹، میزان ارز در اختیار دولت حدود ۱۰ درصد متوسط ارز در ۱۵ سال گذشته بوده است، ادامه داد: با این وضع رشد و توسعه کشور با مشکل روبرو می‌شود و راه مقابله با آن عقب راندن تحریم است.

ربیعی با اشاره به توسعه زیرساخت‌ها در دولت تدبیر و امید گفت: در سالی که گذشت زیرساخت‌هایی احداث شد که برخی از آنها افتتاح شده است. بسیاری از این کارها امروز دیده نمی‌شود و ملموس نیست اما برای آینده آثار آن دیده می‌شود.

وی افزود: متخصصان بازار کار می‌گویند این افتتاحیه‌ها و پروژه‌ها عدد سال آینده ما را افزایش خواهد داد و آثار منفی تحریم مانند بالا رفتن قیمت ارز و عدم تعادل، خود را خالی می‌کند. از این جهت سال آینده در بحث اشتغال با توجه به بهره‌برداری از پروژه‌ها وضعیت بهتری خواهیم داشت.

دستیار ارتباطات اجتماعی رییس جمهوری با اشاره به وضعیت زندگی روزمره مردم اظهار کرد: در بحث معیشت و زندگی روزمره مردم دو کار باید دنبال شود؛ یکی اینکه قدرت خرید خانوار را افزایش و سیاست همسان‌سازی را ادامه دهیم. در این زمینه به بازنشستگان تامین اجتماعی این وعده را می‌دهم که دولت در سال آینده منابع همسان‌سازی را تأمین کرده و این کار را ادامه خواهد داد.

ربیعی خاطرنشان کرد: بخشی از همسان‌سازی امسال آغاز شده است اما نتیجه‌اش ملموس نیست با این کار می‌توان قدرت خرید بازنشستگان را با توجه به تحریم‌های موجود افزایش داد. علاوه بر این امسال لایحه رتبه بندی معلمان را هم فرستادیم.

سخنگوی دولت با تاکید بر اهتمام دولت بر کنترل قیمت‌ها خاطرنشان کرد: هرچه تحریم‌ها به عقب رانده شود، قیمت ارز متعادل می‌شود و قطعاً اگر از این نابسامانی‌های یک ماه اخیر عکس بگیریم، همه اینها ناخوشایند است. اگر چه این عکس از  ۱۲ ماه نیست اما در هر حال خوشایند نیست.

وی تامین واکسن کرونا را از دیگر اولویت‌های دولت در سال ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: یکی از برنامه‌های مهم ما است که واکسن‌ها را در همین چند ماه داشته باشیم. علائم خوبی از پاستور، ستاد اجرایی فرمان امام و رازی در تهیه وساخت واکسن مشاهده می شود وحتی ممکن است این واکسن‌ها زودتر برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید