جوکو ویدودو خواستار نشست فوری «آسه آن» شد

کدخبر: ۴۰۰۵۲۸
رئیس جمهور اندونزی خواستار برگزاری نشست اعضای «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» (آسه آن) برای بررسی تحولات میانمار شد.
جوکو ویدودو خواستار نشست فوری «آسه آن» شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، «جوکو ویدودو» رئیس جمهور اندونزی امروز جمعه خواستار برگزاری نشست کشورهای عضو «اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا» (آسه آن) برای بررسی تحولات میانمار شد.

رویترز گزارش دادرئیس جمهور اندونزی در سخنان امروز خود خواستار احیای دموکراسی و توقف خشونت در میانمار شد و از سران کشورهای جنوب شرقی آسیا خواست تا نشستی را برای بحث درباره وضعیت میانمار برگزار کنند.

«جوکو ویدودو» در این باره گفت: من بلافاصله با سلطان برونئی به عنوان رئیس «آسه آن» تماس می‌گیرم تا در اسرع وقت نشستی برای بحث در مورد بحران میانمار برگزار کنیم.

برونئی در حال حاضر رئیس نشست ۱۰ نفره کشورهای جنوب شرقی آسیا است.

این در حالی است که در ادامه ناآرامی‌ها و درگیری معترضان با پلیس و نیروهای امنیتی میانمار تا کنون حدود ۱۴۰ نفر کشته شده اند.

«تام اندروز» (Tom Andrews) گزارشگر ویژه سازمان‌ملل در امور میانمار پیشتر با صدور بیانیه ای که به شورای امنیت ارائه شد، اعلام کرد که نظامیان ارتش میانمار احتمالاً درحال ارتکاب «جنایت علیه بشریت» هستند.

در بیانیه صادره از سوی گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور میانمار آمده بود که این جنایات شامل قتل، ناپدید کردن، اعدام، شکنجه، حبس و نقض قوانین و اصول حقوق بین‌المللی بوده است.

گفتنی است، ارتش میانمار روز یکم فوریه با انجام یک کودتای نظامی «آنگ سان سوچی» رهبر حزب حاکم این کشور را از قدرت خلع و با تشکیل یک شورای نظامی اداره امور این کشور آسیایی را در دست گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید