فتوای رهبری درباره رقص محلی

کدخبر: ۴۰۰۵۶۷
اقتصاد نیوز:رقص مرد بنا بر احتیاط واجب حرام است و رقص زن برای زنان اگر عنوان لهو بر آن صدق کند مثل این که جلسه زنانه تبدیل به مجلس رقص شود، محل اشکال است و احتیاط واجب در ترک آن است
فتوای رهبری درباره رقص محلی

به گزارش اقتصاد نیوز، دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب پاسخ ایشان به استفتا در خصوص رقص را منتشر کرده است. استفتا به معنای درخواست فتوا است  به بیان دیگر، طلب فتوا از مرجع تقلید را استفتا می‌گویند. در حقیقت، استفتا، لازمه وجوب تقلید عامی از مجتهد جامع الشرایط است.

بخش استفائات دفتر آیت الله العظمی خامنه ای در پاسخ به سئوالی که آیا رقص محلی در عروسی ها جایز است؟ شرکت در این مجالس چه حکمی دارد؟ پاسخ داده  است: رقص مرد بنا بر احتیاط واجب حرام است و رقص زن برای زنان اگر عنوان لهو بر آن صدق کند مثل این که جلسه زنانه تبدیل به مجلس رقص شود، محل اشکال است و احتیاط واجب در ترک آن است؛ در غیر این صورت هم اگر به گونه ای باشد که باعث تحریک شهوت شده و یا مفسده ای بر آن مترتب شود و یا همراه با فعل حرام (مانند موسیقی و آواز حرام) باشد یا مرد نامحرمی حضور داشته باشد، حرام است؛ و در حکم فوق تفاوتی بین مجلس عروسی و غیر آن نیست و شرکت در مجالس رقص هم اگر به عنوان تأیید کار حرام دیگران محسوب شود و یا مستلزم کار حرامی باشد جایز نیست و در غیر این صورت اشکال ندارد.

Capture

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید