چند توصیه رهبر انقلاب به کاندیداهای ریاست جمهوری/ از روی غرض ورزی یا بی اطلاعی می گویند اختیارات رئیس جمهور کم است

کدخبر: ۴۰۰۹۰۶
رهبر انقلاب فرمودند: دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهایی چون ‌آمریکا و اسرائیل از چندی پیش درحال تلاش هستند تا انتخابات خرداد ایران را بی رونق کنند.
چند توصیه رهبر انقلاب به کاندیداهای ریاست جمهوری/ از روی غرض ورزی یا بی اطلاعی می گویند اختیارات رئیس جمهور کم است

به گزارش اقتصادنیوز، رهبر معظم انقلاب در بخشی از بیانات مهم شان در ابتدای سال 1400 به مساله مهم انتخابات اشاره کرده و فرمودند: انتخابات پیش رو بسیار مهم است. مطلب اول اهمیت انتخابات است. انتخابات در کشور بسیار مهم است، هم از جنبه خارجی هم داخلی. از جنبه داخلی یک نوسازی در کشور صورت می گیرد و افراد تازه نفسی و پرانگیزه وارد کار می شوند و در دستگاه اجرای کشور یک نوسازی صورت می گیرد و نفس تازه ای به دستگاه اجرایی داده می شود.

ایشان فرمودند: از جهت وجهه خارجی هم انتخابات و مشارکت مردم نشان دهنده اقتدار ملی است. همه باید بدانیم و اذعان کنیم که امکانات دفاعی و قدرت دیپلماسی به کشور اقتدار می دهد و شکی نیست اما بیش از همه اینها ملت و مردم یک کشور هستند که به کشور اقتدار می دهند. وقتی در دنیا احساس شود که این ملت هوشیار و بیدار و باانگیزه است هیبت و اقتداری در چشم همه پیدا می کند. بنابراین حضور مردم موجب اقتدار کشور می شود. 

اهم بیانات رهبری انقلاب را بخوانید؛

*ما باید تلاش کنیم ایران را قوی کنیم. کشوری که دشمنی های زیاده خواهان را می بیند باید خودش را قوی کند. ایران قوی یک شعار عمومی است و کسی که من را هم قبول ندارد شعار ایران قوی دارد. ایران قوی بهتر از ایران ناتوان و توسری خور است. این قدرت و قوت را ملت به کشور می بخشند و حضور ملت هم و مشارکت و اندازه مشارکت در این قوت ملی تاثیرگذار است.

*دستگاه های جاسوسی و اطلاعاتی کشورهایی چون ‌آمریکا و اسرائیل از چندی پیش درحال تلاش هستند تا انتخابات خرداد ایران را بی رونق کنند. یا برگزار کنندگان و شورای نگهبان را متهم می کنند که انتخابات مهندسی می شود یا مردم را دلسرد می کنند و می گویند رای شما اثری در بهبود اوضاع ندارد. با شدت تمام اینکارها را می کنند و از فضای مجازی هم حداکثر استفاده می کنند متاسفانه فضای مجازی در کشور هم آن نظارت صورت نمی گیرد و در برخی جاها ول هستند. در همه کشورهای دنیای فضای مجازی خودر ا مدیریت می کند ما افتخار می کیم که فضای مجازی را ول کردیم. فضای مجازی را باید مدیریت کرد. فضای مجازی وسیله آزادی است و خوب است ولی نباید در اختیار دشمن گذاشت که توطئه کند.

*هدفشان این است که مشارکت مردم در انتخابات کاهش یابد . امیدوارم که مردم پاسخ رد به اینها بدهند که دشمن ناامید شود.

*مساله دوم اهمیت مساله ریاست جمهوری است. مهمترین و موثرین مدیریت کشور ریاست جمهوری است. اینکه می گویند رئیس جمهور اختیارات ندارد، تدارکاتچی است، 12 درصد و 15 درصد اختیارات است و حرف هایی که این چند سال در گوشه و کنار شنیده می شود یا از روی بی مسئولیتی و غرض ورزی گفته می شود یا از روی بی اطلاعی. رئیس جمهور از پرمشغله ترین و پرمسئولیت ترین مدیریت های کشور است. همه مراکز مدیریتی کشور تقریبا در اختیار رئیس جمهور است.

*امکانات حکومتی و بودجه کشور در اختیارات رئیس جمهور است بنابراین مدیریت های دیگر در جنب ریاست جمهوری چیزی نیستند. رای من با رای یک پسر 16 ساله یک اندازه وزن دارد، می خواهیم رای دهیم که یک رئیس جمهور انتخاب کنیم پس متوجه باشیم چه کسی را انتخاب کنیم.

*به داوطلبان ریاست جمهوری می گویم سنگینی کار را بدانید و بدانید که چه چیزی را بردوش می خواهید بگیرید. بدانید چه بارسنگینی است اگر می توانید وارد کارزار شوید ولی اینطور نباشد که سنگینی کار را ندارید. مشکلات و مسائل اصلی کشور را بشناسید. مسائل کشور صدها مورد است که ده ها مساله اصلی و مهم هستند، بدانید برای حل این مسائل چه راه حل و برنامه ای دارید ولو اجمالی.

*مساله اقتصاد را بشناسید، اقتصاد مهم است، رشد تولید ملی، رشد سرمایه گذاری، تورم، ارزش پول ملی و ...مهم است. مساله امنیت کشور و آسیب های اجتماعی بسیار مهم است. روبرو شدن با سیاست های پیچیده دنیا بسیار مهم است. مساله بسیار مهم فرهنگ و سیاست خارجی را باید بدانند. اگر می توانید این بار سنگین را بر دوش بگیرید وارد شوید والا وارد نشوید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید