فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلانشهر تهران؛

هشدار جدی به تهرانی ها/ افزایش ۱۵ درصدی بستری کرونایی‌ها در پایتخت

کدخبر: ۴۰۰۹۲۲
زالی از رشد ۱۵ درصدی بستری کرونایی‌ها در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: تجمعات خانوادگی، مهمانی‌های جمعی و... به شدت می‌تواند به عنوان عامل زمینه‌ای در شکل‌گیری شبه‌خوشه‌های جدید عمل کرده و میزان مرگ و میر را افزایش دهد.
هشدار جدی به تهرانی ها/ افزایش ۱۵ درصدی بستری کرونایی‌ها در پایتخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، ‌ دکتر علیرضا زالی درباره آخرین وضعیت کرونا در تهران، گفت: تعداد موارد بستری بیماری در تهران طی ۲۴ ساعت گذشته رو به افزایش بوده است. در حال حاضر تعداد موارد جدید بستری در استان تهران به عدد ۴۰۴  رسیده است که این عدد نسبت به ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ درصد رشد را نشان می‌دهد. یعنی ما در تعداد موارد بستری جدید در تهران، نه تنها با کاهش آمار بستری جدید مواجه نبودیم، بلکه ۱۵ درصد رشد را هم داشتیم. از این تعداد حدود ۸۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شدند.

وی افزود: در مجموع در حال حاضر تعداد بیماران کرونایی که در تهران بستری هستند، به عدد ۲۲۲۴ مورد افزایش یافته است که مجموعه بیماران بستری در تهران نسبت به روز گذشته ۳.۶  درصد افزایش را نشان می‌دهد. از این تعداد حدود ۷۳۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. تعداد مواردی که به بخش‌های بهداشتی و درمانی ما مراجعه کرده‌اند، ‌حدود ۳۲۰۰ نفر است و در این تعداد ۴۰۴ نفر بستری شدند که این نشان می‌دهد که تعداد بستری‌مان نسبت به مراجعه سرپایی‌مان به طور قابل توجهی در تهران افزایش یافته است که به این مفهوم است که در بخش سرپایی علاوه بر افزایش کمی تعداد مراجعین‌مان، با تغییر الگوی مراجعه که منجر به بستری بیشتر می‌شود، مواجه شده‌ایم که نکته بسیار مهمی است.

کرونا در ایران

زالی ادامه داد: همانطور که پیش از این اعلام کردیم، بخش زیادی از مراجعین فعلی ما کسانی هستند که به دلیل دوره نهفتگی بیماری، در هفته آخر اسفند ماه در جریانات پر ازدحام درون شهری حضور داشتند. بنابراین پیش‌بینی می‌شود که این سیر حداقل تا نهم و دهم فروردین ماه به همین صورت ادامه یابد و بعید می‌دانم تا نیمه اول و حتی دوم فروردین کاهش جدی آماری را شاهد باشیم.

وی درباره آخرین وضعیت شهرهای دماوند و فیروزکوه، گفت: اکثر شهرهای تهران هنوز افزایش بیمار و تغییر رنگ نداشتند، به جز دماوند و فیروزکوه که به دلیل اینکه حجم قابل توجهی از میزان ابتلا و بستری و موارد PCR مثبت‌شان رو به افزایش بوده است، تغییر شاخص و رنگ داشتند. در حال حاضر وضعیت این دو شهر به طور نسبی در حال کنترل است. به دلیل تغییر رنگی که اتفاق افتاده فردا به صورت میدانی از امکانات بهداشتی و درمانی این دو شهر بازدید و شرایط را ارزیابی می‌کنیم.

زالی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۲۷ نفر از شهروندان تهرانی‌ را از دست داده‌ایم. روزهایی که انتظار می‌رفت با شادکامی طی شوند، شاهد حادثه تلخ و فوت عزیزان بودیم. طبیعتا رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به ویژه در تهران بسیار مهم است. تجمعات خانوادگی، مهمانی‌های جمعی، حضور در منازل افراد پرخطر و... به شدت به عنوان عامل زمینه‌ای می‌تواند در شکل‌گیری شبه‌خوشه‌های جدید عمل کرده و می‌تواند خدایی نکرده میزان مرگ و میر ما را در روزهای آتی تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین علاوه بر رعایت دقیق‌تر شیوه‌نامه‌های بهداشتی، باید از برخی رفتارهای پرخطر در سطوح فردی و اجتماعی پرهیز کرده و از رفتن به سفرهای غیرضروری پرهیز کنیم تا شاهد تقلیل آمار باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید