حمله هوایی دمشق و مسکو به مرز سوریه و ترکیه+ تصاویر

کدخبر: ۴۰۰۹۴۲
جنگنده‌های روسیه و سوریه مخفیگاه و پناهگاه‌ گروه‌های تروریستی در نزدیکی مرز ترکیه با سوریه هدف قرار داد.
حمله هوایی دمشق و مسکو به مرز سوریه و ترکیه+ تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع و رسانه‌های فعال در شمال سوریه از حمله جنگنده‌های روسیه به شمال استان ادلب خبر دادند.

رسانه‌های نزدیک به مخالفان دولت سوریه یکشنبه شب با انتشار تصاویری از این حمله مدعی شدند که جنگنده‌های روسیه تأسیسات گاز در شهر «سرمدا» ادلب را که دو کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد، در دو نوبت برای چندبار هدف قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه و سوریه تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده‌اند و ترکیه نیز به عنوان کشوری که نیروهایش در استان ادلب حضور دارد و از مخالفان دمشق، گروه‌های مسلح و ترویستی در این منطقه حمایت می‌کند، هیچ واکنشی نشان نداده است.

حسین مرتضی، خبرنگار لبنانی شبکه العالم گزارش داد که در این حمله جنگنده‌های روسیه و سوریه در چند نوبت اهداف و مواضع متعلق به گروه‌های مسلح را در محور گذرگاه «باب الهوی» و اطراف شهر سرمدا واقع در ریف شمالی ادلب هدف قرار داده است.

به گفته‌ وی، اخبار تأیید نشده حکایت از آن دارد که گروه‌های مسلح در این حمله متحمل خسارت زیادی شده‌اند.

حمله هوایی دمشق و مسکو به مرز سوریه و ترکیه/عکس

اکانت خبری «اخبار الوطن» نیز نوشت که عناصر تروریستی از مرکز تأسیسات گازی سرمدا به عنوان پناهگاهی برای در امان ماندن از حملات استفاده می‌کردند.

پیشتر جنگنده‌های ناشناس نیز در دو نوبت به کوره‌های نفت و بازار مشتقات نفتی در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها و ارتش ترکیه حمله کرده بودند که خسارت زیادی به گروه‌های مخالف دولت سوریه زد.

حمله هوایی دمشق و مسکو به مرز سوریه و ترکیه/عکس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید