برای آنچه قویتر و سخت تر است، آماده می شویم

یمن، عربستان را تهدید کرد

کدخبر: ۴۰۰۹۴۳
سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت، اگر دشمن سعودی حمله خود به یمن و مردم آن را متوقف نکند، باید منتظر حملات نظامی بیشتری در آینده باشد.
یمن، عربستان را تهدید کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه المسیره، یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز(یکشنبه)در کنفرانس خبری خود تاکید کرد: ما مصمم هستیم که گام‌های نظامی مهمی برداریم که باعث غافلگیری دشمن در مسیر آزادسازی کشور و رسیدن به استقلال شود. ما از خائنان فریب خورده و مزدوران می‌خواهیم در موقعیت مناسب با مردم و کشورشان قرار بگیرند. ادامه خیانت عواقب ناگواری به همراه خواهد داشت. ما برای آنچه سخت‌تر، قوی‌تر و بزرگتر است آماده می‌شویم. ما به همه فرزندان مردم بزرگ، ثابت قدم و مجاهد خود اطمینان می‌دهیم که از بین بردن درد و رنج آنها در نتیجه حمله و محاصره، اولویت اصلی دستگاه نظامی است.

سریع گفت: اگر دشمن سعودی حمله خود به یمن و مردم آن را متوقف نکند ، باید منتظر حملات نظامی بیشتری در آینده باشد. ما آماده‌ایم برای انتقام از قربانیان محاصره و تجاوزات، از جمله شهدا، مجروحان و آسیب دیدگان به طور مستقیم یا غیرمستقیم، عملیات دردناک نظامی را انجام دهیم. دشمن باید درک کند که هفتمین سال پایداری شاهد عملیات نظامی بیشتری خواهد بود.

وی عنوان داشت:  طی سال ششم، پس از گذراندن دوره های آموزش فشرده، موفق شدیم تشکیلات نظامی جدیدتری را به جبهه های نبرد بیاوریم. طی سالهای محاصره و تجاوز، نیروهای مسلح توانستند صنایع پیشرفته نظامی ایجاد کنند و موفق به توسعه صنعت نظامی شوند.

وی افزود، نسل های مختلف هواپیماهای بدون سرنشین نیروی هوایی پس از موفقیت در عملیات آزمایشی در نبرد شرکت خواهند کرد.

وی گفت، نیروهای پدافند هوایی موفق به سرنگونی بیش از ۴۵۴ هواپیمای متعلق به ائتلاف متجاوز عربی اعم از جنگنده ، بالگرد، هواپیماهای شناسایی و جاسوسی شدند. آنها بیش از یک هزار و ۵۳۴ عملیات ویژه انجام دادند که شامل سرنگونی جنگنده ها و مقابله با انها  بود.

سریع گفت، یگان توپخانه‌ای در عملیات‌های خود علاوه بر موشک‌های نوع زلزال، بیش از ۱۰ هزار موشک در انواع مختلف استفاده کرد.  این یگان همچنین بیش از ۵۹ هزار و ۸۵۲ عملیات پشتیبانی، هدف گیری و دفع از جمله ۶۳۸ عملیات مشترک با پهپاد را انجام داده است.

سخنگوی نیروهای مسلح گفت: یگان ضد زرهی بیش از ۶ هزار و ۳۸۵ عملیات را با هدف قرار دادن خودروهای دشمن، خودروهای زرهی، نفربرها، بلدوزرها و غیره انجام داد. همچنین واحد مهندسی بیش از ۱۰ هزار و ۵۶۰ عملیات انجام داد که شامل هدف‌گیری استحکامات، پادگان‌ها، خودروهای زرهی و تجمع‌ها بود.

سخنگوی نیروهای مسلح اظهار داشت، عملیات تک تیراندازان علاوه بر سربازان،  منجر به کشته و زخمی شدن هزاران تن از مزدوران از جمله سودانی‌ها شد. از ابتدای تجاوز ۵۴ هزار و ۲۵ عملیات تک تیراندازی در جبهه های درگیری انجام شد.

به گفته سریع،  از برجسته ترین عملیات‌ها می توان به عملیات توازن بازدارندگی، یک عملیات نظامی در استان الضالع، یک عملیات نظامی گسترده و ۱۰ عملیات نظامی اعلام نشده دیگر اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید