سفر یک میلیون مسافر به گیلان

کدخبر: ۴۰۰۹۶۶
اقتصاد نیوز:مدیرکل میراث فرهنگی گیلان از ورود بیش از یک میلیون ۱۵۷ هزار مسافر به این استان طی روزهای گذشته خبر داد.
سفر یک میلیون مسافر به گیلان

مسعود حلاج پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اجرای طرح نظارت و بازرسی از تأسیسات گردشگری در راستای اجرای درست پروتکل‌های بهداشتی، اظهار کرد: رصد روزانه از دستگاه‌های خدماتی در حوزه گردشگری از قبل از سال تحویل در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه حفظ جان گردشگران و مسافران و ارائه دهندگان خدمات از مهم‌ترین اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی استان گیلان است، افزود: تلاش می‌کنیم شرایطی برای مسافران و گردشگران فراهم شود تا در سایه رعایت دستور العمل های بهداشتی خدمات مناسبی دریافت کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به استقرار چهار اکیپ در محورهای مختلف استان، گفت: هموطنان و مسافران در صورت مشاهده هر گونه مشکلی می‌توانند با شماره تلفن ۰۱۳۳۳۶۱۸۴۶۵ تماس گرفته و موارد را اعلام کنند.

انجام بیش از ۷۰۰ بازدید میدانی از تاسیسات گردشگری گیلان

وی همچنین ضمن قدردانی از تلاش‌های نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی استان گیلان در خدمات‌رسانی به مسافران نوروزی، اضافه کرد: محوریت ستاد خدمات نوروزی امسال بر انجام سفرهای مسئولانه و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و خوشبختانه بازدیدهایی که تاکنون در سطح استان انجام شده نشان دهنده وضعیت مطلوبی از ارائه خدمات در سایه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به مسافران است.

دبیر ستاد تسهیلات سفر نوروزی گیلان اظهار کرد: تاکنون ۷۸۲ بازدید میدانی انجام شده که واحدهای گردشگری استان در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در وضعیت مطلوبی قرار دارند و در صورت مشاهده نقض این پروتکل‌ها با واحدهای خاطی برخورد می‌شود.

حلاج‌پور با اشاره به اینکه تاکنون محور رامسر به رودسر دومین محور پرتردد گیلان برای ورود گردشگر به استان بوده است، ادامه داد: بر اساس گزارشات دریافتی طی سه روز ۲۷ تا ۳۰ اسفند ماه سال گذشته ۵۵ هزار خودرو در این محور تردد داشته‌اند.

۱۷ هزار نفر از موزه‌ها و بناهای تاریخی گیلان بازدید کردند

وی با بیان اینکه در همین بازه زمانی در مجموع ۲۱۸ هزار خودرو وارد استان گیلان شده‌اند، اظهار کرد: محور آزاد راه قزوین -رشت و رامسر- چابکسر به ترتیب بیشترین آمار ورودی و محور خلخال به اسالم کمترین حجم ورودی وسایل نقلیه را به خود اختصاص دادند.

حلاج‌پور با اشاره به ورود بیش از یک میلیون و ۱۵۷ هزار مسافر به استان گیلان در این مدت، افزود: تلاش شده تا بهترین خدمات در سایه رعایت دستور العمل های بهداشتی به این مسافران ارائه شود.

وی با بیان اینکه موزه‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی گیلان نیز آماده ارائه خدمات به مسافران هستند، اضافه کرد: تاکنون ۱۷ هزار و ۸۳۹ نفر از موزه‌ها و امکان و تاریخی و تأسیسات استان دیدن کرده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان ادامه داد: در این مدت بنای تاریخی قلعه رودخان و موزه میراث روستایی رشت بیشترین بازدید را داشته‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید