در این شهر مازندران ، ۱۴ بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی شناسایی شدند

کدخبر: ۴۰۰۹۸۰
اقتصادنیوز :فرماندار نور گفت که درحال حاضر ۱۴ بیمار مشکوک به ویروس کرونا انگلیسی در این شهرستان در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.
در این  شهر مازندران ، ۱۴ بیمار مشکوک به کرونای انگلیسی شناسایی شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، علی شادمان افزود که طبق بررسی های صورت گرفته تمامی این افراد به خاطر ارتباط با فردی که اخیرا به تهران سفر داشت و در آنجا به کرونای انگلیسی مبتلا شد ، با این ویروس جهش یافته درگیر شده اند.

وی گفت که تمامی این افراد از اهالی شهر نور و رویان هستند.

فرماندار نور نسبت به شیوع بیشتر این ویروس در شهرستان ابراز نگرانی کرد و توضیح داد : با توجه به قدرت و سرعت شیوع ، سطح درگیرسازی آن که تمامی سنین را مبتلا می کند و همچنین میزان بالای مرگ و میر ، نگران شیوع بیشتر این ویروس در میان خانواده ها با توجه به تعطیلات نوروزی و دید و بازدیدهای عیدانه هستیم.

شادمان بر لزوم تشدید رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی همه شهروندان برای جلوگیری از ابتلای به کرونای تاکید کرد و گفت : این ویروس جهش یافته شدت سرایت بیشتری دارد و افراد با سنین پایین مانند کودکان و نوجوانان را بیشتر مبتلا می‌کند.

وی از مردم خواست از ازدحام و تردد غیرضروری و شرکت در دورهمی‌ها و میهمانی‌ها پرهیز کنند و اشخاص آسیب‌پذیر مانند سالمندان، مادران باردار، بیماران زمینه‌ای و کودکان نیز با جدیت بیشتری پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

فرماندار نور هشدار داد : در صورت سهل‌انگاری در خصوص این ویروس جهش یافته شهرستان در هفته‌های آینده با بحران جدی رو به رو خواهد شد.

شادمان از پذیرش مسافران به صورت رسمی در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با بیماری کرونا، در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، پذیرش، رزرو  و اقامت در همه واحدهای اقامتی با حدود ۴۰ درصد و رستوران ها نیز با ۳۰ درصد ظرفیت و رعایت همه دستورهای بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در نوروز امسال بلامانع است.

در حال حاضر ۴۴۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری هستند که از این تعداد ۱۰۳ نفر  با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه تحت درمان قرار دارند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید