آینده تحریم‌ها از زبان علی ربیعی

کدخبر: ۴۰۱۰۱۷
علی ربیعی، سخنگوی دولت، در رابطه با تلاش های دولت در سال ۱۳۹۹گفت: سال ۹۹سال سختی بود. از سال ۹۷ وارد یک جنگ اقتصادی شدیم که آثار اولیه آن در سال ۹۷ مقداری نمایان شد. سال ۹۸ سال سخت تری شد تلخی هایی را هم داشتیم و فشار اصلی در سال ۹۹ اتفاق افتاد. در سال ۹۹، ده درصد متوسط درآمد ارزی پانزده سا
آینده تحریم‌ها از زبان علی ربیعی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، علی ربیعی گفت: تصور می کنم در سال جدید، کرونا و تحریم را بیش از قبل به عقب می‌رانیم‌ و تلاش مضاعف برای رفع تحریم انجام می دهیم.

علی ربیعی، سخنگوی دولت، در رابطه با تلاش های دولت در سال ۱۳۹۹گفت: سال ۹۹سال سختی بود. از سال ۹۷ وارد یک جنگ اقتصادی شدیم که آثار اولیه آن در سال ۹۷ مقداری نمایان شد. سال ۹۸ سال سخت تری شد تلخی هایی را هم داشتیم و فشار اصلی در سال ۹۹ اتفاق افتاد. در سال ۹۹، ده درصد متوسط درآمد ارزی پانزده سال گذشته را در این سال تجربه کردیم، برخی واردات کالاها و نهاده ها با مشکل مواجه شد و تقدم و تأخرهایی‌ در واردات صورت گرفت و مشکلاتی در بازار اتفاق افتاد.

او ادامه داد: شیرینی های را در سال ۹۹تجربه کردیم آمریکا در ۵ مجمع جهانی شکست خورد و تحریم رو به پایان می رود و شکست می خورد. اینها موفقیت های بزرگی بود که در نتیجه مقاومت مردم حاصل شد، در سطح بازار و تورم دچار نارسایی هایی شدیم و امید داریم که با برنامه ریزی هایی‌ که در حال انجام است، اینها رفع شود. در سال۹۹توسعه زیرساخت های فراوانی را شاهد بودیم، که آثار اشتغالی آن در سال ۱۴۰۰ نمایان می شود و اشتغال های پایدار در مناطق مختلف، شکل می‌گیرد.

پیش بینی ربیعی درباره آینده تحریم ها/ باید مشارکت بالای ۷۵ درصد در انتخابات داشته باشیم

ربیعی بیان کرد: تصور می کنم در سال جدید، کرونا و تحریم را بیش از قبل به عقب می‌رانیم‌ و تلاش مضاعف برای رفع تحریم انجام می دهیم. ۴کانون تولید واکسن به ثمر می نشیند و در این زمینه به جامعه خدماتی ارائه می شود. به سهم خودم و به عنوان سخنگوی دولت سال۱۴۰۰ را به ایرانیان تبریک می گویم و برای همه آرزوی دلی شاد دارم.

او اضافه کرد: سختی ها را پشت سر گذاشتیم ولی می دانیم که در پس این سختی ها وضعیت بهتری در سال جدید داریم.

ربیعی گفت: باتوجه به اینکه در سال جدید انتخابات داریم مردم باید به صندوق های رای بیایند و صندوق های رای را محکم بچسبیم. هر مسیری که رو به بهبود هست را می‌بینیم به آن سمت برویم، اگر انتخابات بالای ۷۵درصد را تجربه نکنیم ممکن است که آثار زیادی برای کشور داشته باشد هم در ارزیابی های خارجی و هم در سرمایه اجتماعی دولت در داخل.

او در پایان افزود: برای کسانی که در اثر کرونا از میان رفتند آرزوی طلب و مغفرت دارم، خانواده های زیادی هم داغدار شدند. امیدواریم به برکت سال نو بیماران به زندگی برگردند و همه ایرانیان حال خوش داشته باشند و خصوصا جوانان و برنایی ها.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید