خبر بورل از تحریم 11 نظامی ارتش میانمار

کدخبر: ۴۰۱۰۵۲
بورل در آستانه نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت، شرایط در میانمار در حال بدتر شدن است و ما قصد داریم تحریم‌هایی را علیه یازده نفر که در وقوع کودتا و سرکوب معترضان دست داشتند هدف تحریم قرار دهیم.
خبر بورل از تحریم 11 نظامی ارتش میانمار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، اتحادیه اروپا اعلام کرد که قصد دارد یازده نظامی ارتش میانمار را در ارتباط با کودتا و سرکوب معترضان در این کشور تحریم کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که بروکسل یازده نفر را در میانمار و در ارتباط با کودتای ارتش این کشور علیه دولت، تحریم می‌کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بورل در آستانه نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت، شرایط در میانمار در حال بدتر شدن است و ما قصد داریم تحریم‌هایی را علیه یازده نفر که در وقوع کودتا و سرکوب معترضان دست داشتند هدف تحریم قرار دهیم. 

اوایل ماه مارس میلادی، شورای امنیت سازمان ملل استفاده ارتش میانمار از خشونت علیه معترضان به کودتا را قویاً محکوم کرد. 

«ایمون گیلمور» نماینده شورای حقوق بشر اتحادیه اروپا نیز گفته است که بروکسل آماده اعمال اقدامات محدودکننده علیه ناقضان حقوق بشر در میانمار است. 

پیش از این گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق بشر در میانمار، نظامیانِ کودتاچی در این کشور را به ارتکاب جنایت علیه بشریت متهم کرده بود.

ارتش میانمار اول فوریه (۱۳ بهمن) به بهانه تقلب در انتخابات در این کشور، «آنگ سان سوچی» و دیگر مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کرد و خود قدرت را در اختیار گرفت.

از زمان وقوع کودتای ارتش، مردم میانمار در شهرهای مختلف دست به اعتراض زده و خواستار آزادی مقامات دولت سابق این کشور و کنار رفتن نظامیان هستند. در نتیجه خشونت نیروهای امنیتی میانمار علیه معترضان تا کنون دست کم ۱۳۰ نفر کشته شده اند. 

حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی در ۲۳ آبان ماه با کسب ۸۳ درصد از آراء در انتخابات پارلمانی  پیروز شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید