جهانگیری: سیاست فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است

کدخبر: ۴۰۱۰۹۳
جهانگیری گفت:‌ مطلب مهم در صحبت‌های مقام معظم رهبری اشاره ایشان به ایران قوی بود و اینکه اگر نظام را قبول ندارید با کشور موافقید بیاید در انتخابات شرکت کنید که مشارکت موجب تحقق ایران قوی می‌شود ایران قوی زمانی محقق می‌شود که جامعه و دولت توانمند تشکیل دهیم.
جهانگیری: سیاست فشار حداکثری آمریکا شکست خورده است

به گزارش اقصادنیوز به نقل از فارس، معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اینکه سیاست فشار حداکثری دشمن شکست خورده گفت: سیاست‌مداران دولت ترامپ به شکست حداکثری ایران اعتراف کردند.

اسحاق جهانگیری در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه مسئول پیشبرد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هستیم، گفت: سیاست‌گذاران باید به این اجماع برسند که سیاست اقتصاد مقاومتی می‌تواند در شرایط مختلف کشور را از تنگناها نجات دهد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: آن چیزی مقام معظم رهبری در سیاست اقتصاد مقاومتی از ما خواستند این بود که نتیجه اقتصاد مقاومتی این شود که اقتصاد کشور در مقابل تکان‌های خارجی متحمل آسیب نشوند.

وی با بیان اینکه می‌بینیم با یک اتفاق اقتصاد شرق آسیا و اقتصاد آمریکا تکان می‌خورد، افزود: سیاست اقتصاد مقاومتی تحمل در مقابل این تکان‌ها است آمریکا با فشار حداکثری به اقتصاد ایران در تلاش بود اقتصاد از هم بپاشد و مردم تحمل و توان خود را از دست بدهند و  به خیابان بیایند و حکومت را وادار  به تسلیم شدن کنند اما طبق اعتراف خود سیاست‌مداران دولت ترامپ ، این  سیاست شکست خورد.

وی با بیان اینکه در تولید بنزین به خودکفایی رسیدیم، حتی صادرات هم داشتیم، گفت: در ابتدایی شیوع ویروس کرونا آنچه مهم بود اینکه ماسک از هر جایی وارد کنیم تا ملت ایران ماسک داشته باشند گفتند هواپیمایی قرار است ماسک وارد کند اینقدر مهم بود که می‌خواستم برای تشکر شخصا بروم البته نگذاشتند ماسک از اروپا بیاید.

جهانگیری با بیان اینکه همان ابتدای کرونا روزانه ۲۰۰ هزار  ماسک تولید می‌کردیم، گفت: طبق گفته روز گذشته وزیر صمت تولید ماسک در کشور به ۲۷ میلیون عدد در روز رسیده  که نتیجه اراده  جدی است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طی ۵ سال گذشته شعارهای سال همواره پیرامون تولید بوده گفت: متاسفانه در این شرایط حساس حمایت از تولید، عده‌ای سخنران حرفه‌ای شدند و بعضی این افراد بیشترین ضربه را به تولید می‌زنند و  کاری کردند که تولید کننده رغبتی به تولید نداشته باشد.

جهانگیری عنوان کرد: سال گذشته  ۵۷۰ هزار میلیارد هزینه شد اما هیچ کسی نپرسید منابع را از کجا آوردید درآمد نفت در بودجه سال قبل ۹ هزار میلیارد تومان بود همه می‌گویند  کسری بودجه را از بانک مرکزی تامین کردیم در حالی که این کار را انجام ندادیم.

وی با اشاره به طرح همسان‌سازی  حقوق بازنشستگان گفت: در همین شرایط سخت مبلغی برای کمک به افراد زیان‌دیده از کرونا در نظر گرفته شد، شرایط مردم سخت بوده ولی دولت خیلی تلاش کرد بار سختی‌ها را کم کند همچنین پرداختی‌ها به کمیته امداد ۵_۶ برابر شده است.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه با این شرایط سخت جهش تولید انجام گرفت گفت: حتی مقام معظم رهبری فرمودند جهش تولید قابل قبول بود. در برخی بخش‌ها حتی معجزه شد.

وی با اشاره به ارز ۴۲۰۰ تومانی گفت: شاید حرف و حدیث‌های داشته باشد اما وقتی می خواهید زندگی مردم از هم‌نپاشد نگذاشتیم قحطی کالا انجام شود.

وی با بیان اینکه در بخش فولاد جزء خودکفایی‌ترین کشورها هستیم، بیان کرد : سال گذشته یک کارخانه فولاد یک ساعت تعطیل نشد، حتی توانستیم ۱۲ میلیارد صادرات فولاد داشته باشیم، لذا در تولید ارز بخش پتروشیمی، صنایع غذایی، فولاد و به بهترین شرایط چرخید.

وی با اشاره به اینکه جلوی واردات ۲۵۰۰ قلم کالا گرفته شد، گفت: در همان اول سال ۹۷ جلوی واردات این تعداد کالا گرفته شود، ضمن اینکه بیش از ۱۳۰ میلیون تن حجم صادرات و وارداتی بود که با کشتی انجام گرفت که هم کشتی‌رانی و بنادر ما چرخید و  به نقطه ای رسیدیم که رهبری فرمودند ما جزء ۱۸ اقتصاد دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه تولید کشور مسیری خوبی طی کرده افزود: سیاست‌ها در همه بخش‌های  باید مبتنی بر تولید و پشتیبانی از تولید باشد و موانع پیشروی تولید باید برداشته شود. رفع موانع تولید برای ایران اقتدار می‌آورد.

وی با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب گفت: مطلب مهم در صحبت‌های مقام معظم  رهبری اشاره ایشان به  ایران قوی بود و اینکه اگر نظام را قبول ندارید با کشور موافقید بیاید در انتخابات شرکت کنید که مشارکت موجب تحقق  ایران قوی می‌شود ایران قوی زمانی محقق می‌شود که جامعه و دولت توانمند تشکیل دهیم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: استان شما پر از پتانسیل است همه موارد پتروشیمی و نیروگاه سیکل ترکیبی باید اجرایی شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نماینده اقتصاد مقاومتی دکتر نمکی بود که با توجه به بیماری کرونا دکتر امیری جایگزین وی در حوزه اقتصاد مقاومتی استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید