روحانی: امضاهای طلایی کم کم از بین می‌رود/ یکی از موانع بزرگ تولید مفاسد است

کدخبر: ۴۰۱۲۱۹
رئیس جمهور با اشاره به خدمات سامانه‌های الکترونیکی اظهار داشت: تمام تلاش ما این است که در هفته‌های آخر دولت الکترونیک را به نقطه‌ای برسانیم که مردم خدمات بیشتری دریافت کنند و مفاسد کاهش پیدا کند.
روحانی: امضاهای طلایی کم کم از بین می‌رود/ یکی از موانع بزرگ تولید مفاسد است

به گزارش اقتصادنیوز، حجت الاسلام و المسلیمن حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز در آئین رونمایی از سامانه‌های توسعه دولت الکترونیک گفت: مردم عزیز ما زندگیشان باید بر مبنای شرایط نوین جهانی بنیانگذاری شود.

وی ادامه داد: مردم ما در دولت‌های یازدهم  و دوازدهم شاهد بودند بسیاری از کارهایی که قبلا انجام می گرفت با یک موبایل ساده انجام می گیرد. مردم بسیاری از خدمات را از طریق فناوری اطلاعات به راحتی دریافت می‌کنند. 

اهم اظهارات او به نقل از فارس و مهر را در ادامه بخوانید: 

*اگر خودرویی نیاز دارد تا او را به عنوان مسافر به جایی برساند از طریق همین سامانه‌های الکترونیکی می‌تواند وارد شود و خدمات بگیرد. اگر کار دستی انجام داده از طریق همین سامانه ها می تواند آن را ارئه کند و اگر غذایی نیاز دارد از طریق همین سامانه ها دریافت می شود. زندگی کاملاً متحول شده است و هوشمندسازی کم‌کم دامنه وسیعتری را به خود می گیرد.

*وقتی بزرگراه می سازید راحت به مقصد می‌رسید و خطرات کم می شود، اما گاهی هم ممکن است تصادف زنجیره‌ای اتفاق بیفتد و هیچ وقت در یک جاده عادی تصادف زنجیره‌ای ممکن نیست اتفاق بیفتد، فضای مجازی هم همینطور است زندگی را سهل و آسان می‌کند و فعالیت‌ها را سرعت می‌بخشد. امروز مصوبات بسیار خوبی داشتیم و هم در زمینه مالیات و هم در زمینه سلامت و هم در زمینه خدمات در استان‌ها و کشاورزی مصوباتی داشتیم؛ همه اینها کار را تسهیل می کند.

امضاهای طلایی کم کم از بین می‌رود

 

* امروز برای اینکه شما کار سلامت و درمان تان انجام بگیرد کار بزرگی انجام داده ایم؛ یکی تحول در بخش سلامت بود، بیمه همگانی بود که ایجاد کردیم و همه را تحت پوشش قرار دادیم و خدمت سوم سلامت الکترونیک بود که مردم به راحتی وارد یک بیمارستان شوند و با یک شماره ملی یک کارت کارشان انجام شود. هم پزشک به راحتی می فهمد و هم بیمار. خدمات بهتر، سریعتر و سالم‌تر ارائه می‌شود.  کار کاملاً راحت تر می شود، دیگر همه چیز مشخص است و تکرار بی خود انجام نمی‌شود. امضاهای طلایی کم کم از بین می‌رود و مفاسد کم می‌شود. نیاز نیست آدم به اداره ای مراجعه کند و در اختیار خودش است و با یک موبایل ساده می‌تواند کار خود را انجام دهد. ما در بسیاری از مسائل مهم در آبیاری و کشاورزی سامانه‌های ما باید الکترونیکی شود و مزارع ما الکترونیک شود. در این صورت شرایط کاملاً متحول می‌شود و تغییر پیدا می‌کند. باید قدم به قدم جلو برویم.

* تمام تلاش ما این است که تا هفته های پایانی دولت دوازدهم، دولت الکترونیک را به نقطه‌ای برسانیم که مردم بتوانند با زحمت کمتر، خدمات بیشتری دریافت کنند و مفاسد کمتر شود؛ راه مبارزه با مفاسد اگر می خواهیم با آن مبارزه کنیم همین است. دولت الکترونیک می تواند انجام شود. سامانه ای که امروز رونمایی شد همان پشتیبانی است و دیگر نیاز نیست به اداره برویم و راحت‌تر می‌توانیم از مفاسد عبور کنیم.

یکی از موانع بزرگ تولید مفاسد است

 

*یکی از موانع بزرگ تولید همین مفاسد است. اگر تحول سلامت نبود، اگر دولت الکترونیک نبود، اگر اقتصاد دیجیتال نبود و اگر فضای سایبری نبود ما با سختی بیشتری می‌توانستیم از کرونا عبور کنیم.

* امروز قدم‌های بزرگی برای فاصله از کرونا برداشته ایم اما باز باید تلاش کنیم. بسیاری از تردد ها و تجمع ها کم شد و در زمینه سلامت امکاناتی که ما از آغاز تا امروز داشتیم مطلوب بود. در شرایطی که در خوزستان پیش آمد ما دچار کمبود تخت نشدیم و کسی منتظر تخت نماند و معطل نبود.

* اینکه تخت‌های آی‌سی‌یو را در این دولت دو برابر کردیم توانمندی است که انجام شده است. امیدوارم با تلاش وزارت فناوری ما و همه وزارتخانه‌هایی که باید همکاری کنند در این راه تلاش کنند تا پایان دولت دوازدهم، دولت الکترونیک را در حد قابل قبولی به مردم ارائه کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید