با مصرف فلفل سیاه این بیماری را دور بزنید؛

این ادویه معطر ضد سرطان است

کدخبر: ۴۰۱۲۶۹
شاید این جمله را بارها شنیده باشید که ؛ "اگر بخواهید 100 سال زندگی کنید، می توانید در غذاهایتان از ادویه استفاده کنید." به هر میز غذاخوری که سر بزنید احتمال یافتن فلفل سیاه در بساط شام و نهار بسیار زیاد است.
این ادویه معطر ضد سرطان است

به گزارش اقتصادنیوز ، به غیر از نمک، فلفل سیاه رایج ترین ادویه در سراسر جهان است. فلفل سیاه که با عنوان سلطان ادویه ها نیز شناخته می‌شود در کشورهایی مثل هند، برزیل، و سریلانکا رشد پیدا می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، شاید این جمله را بارها شنیده باشید که ؛  “اگر بخواهید 100 سال زندگی کنید، می توانید در غذاهایتان از ادویه استفاده کنید.”

به هر میز غذاخوری که سر بزنید احتمال یافتن فلفل سیاه در بساط شام و نهار بسیار زیاد است. به غیر از نمک، فلفل سیاه رایج ترین ادویه در سراسر جهان است. فلفل سیاه که با عنوان سلطان ادویه ها نیز شناخته می‌شود در کشورهایی مثل هند، برزیل، و سریلانکا رشد پیدا می کند.

بیشتر فواید غذاهای تند ناشی از ماده کاپسایسین است که به متابولیسم بدن کمک کرده و سرعت سوخت ‌وساز را با بالا بردن دمای بدن و ضربان قلب افزایش می‌‌دهد . شایان ذکر است که بهترین زمان برای مصرف غذاهای تند، با وعده‌‌های اصلی مانند نهار یا شام است ، زیرا غذاهای تند به هضم غذا کمک می‌‌کنند.

در این جا به طور مختصر به بعضی از فوائدی که مصرف فلفل سیاه برای ما به ارمغان می‌آورد اشاره می‌کنیم:

تنظیم دمای بدن با مصرف فلفل سیاه

یکی از خواص بی نظیر غذاهای تند این است که در سرمای هوا باعث گرم شدن و در گرمای هوا باعث خنک شدن بدن می‌شوند. بدین ترتیب ، خوردن غذاهای تند باعث افزایش تعریق و تنظیم دمای بدن می شود.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که خوردن غذا‌های تند ابتدا باعث احساس گرما شود، اما می‌تواند به پایین آمدن دمای بدن نیز کمک کند.

این به این دلیل است که کپسایسین موجود در فلفل‌ها پیام‌هایی را به مغز می‌فرستد تا نشان دهد گرمای شما بیش از حد است و این باعث می‌شود تعریق بدن افزایش یافته و اثر خنک کننده‌ای به همراه داشته باشد.

کنترل هوس غذا خوردن و کاهش وزن با مصرف فلفل سیاه

فیتوشیمیایی های موجود در فلفل تند، کپسایسین نامیده می شود، که به فلفل کمک می کند ضربه های خود را بزند و به کاهش وزن مبارزه با باکتری ها و تسکین ناراحتی معده و روده، کمک کند.

تمام آن عرق ریختن ها در هنگام خوردن غذاهای تند به یک هدف واقعی عمل می کند. طبق یک مطالعه مصرف یک بشقاب غذای تند، میزان سوزاندن کالری بدن را تا 8 % افزایش می دهد. یا به عبارت دیگر متابولیسم شما را سریع تر می کند. طبق گفته و نظریه نیویورک تایمز، افرادی که غذاهای خیلی تند مصرف می‌کنند، موقتاً میزان متابولیسم خود را افزایش می‌دهند و سرعت سوختن کالری را بالا می‌برند و در نتیجه کالری کمتری نیز دریافت می‌کنند.

ترکیبات فعال در فلفل‌های قرمز، یک مانع اصلی در مقابل هوس و میل به خوردن چیزی هستند. فلفل قرمز به کنترل اشتها و به سوزاندن کالری کمک می‌کند و غذاهای پر ادویه و تند باعث حس رضایت شما بعد از خوردن غذا خواهند شد. پاشیدن کمی فلفل قرمز بر روی غذا، یک تغییر در رژیم غذایی شما است که نیاز به تلاش خاصی ندارد. این کار اگر با ورزش و تغذیه سالم همراه باشد باعث کاهش وزن پایداری در بلند مدت می‌شود.

کاهش تدریجی در روند پیر شدن با مصرف فلفل سیاه

غذاهای تند و پر ادویه‌، با افزایش سرعت جریان خون در صورت و بدن باعث طول عمر می‌شوند. این افزایش جریان خون، باعث می‌شود که پوست جوان‌ تر و شاداب ‌تر به نظر برسد. طبق نظر و گفته دکتر کاسیندروف، هر نوع غذایی که بتواند از لحاظ داخلی به بدن شما کمک کند، باعث می‌شود که شما نیز ظاهری خوب و سالم داشته باشید.

فلفل سیاه تاثیرات زیادی بر سلامت مغز دارد. پپرینی که در فلفل سیاه وجود دارد به عنوان یک مهار کننده آنزیم های مسئول تجزیه انتقال دهنده های عصبی عمل می کند. در کاهش بیماری پارکینسون موثر است. همچنین می تواند پیری و زوال عقل را به تأخیر بیاندازد و به جلوگیری از آلزایمر کمک کند. علاوه بر همه اینها اثرات مفیدی در بیماران سکته مغزی نشان داده است.

آنتی اکسیدان های قوی که در فلفل سیاه موجود هستند ، مزایای ضد پیری فوق العاده ای را ارائه می دهند و به درمان آکنه و سایر بیماری های پوستی کمک می کند.بعلاوه علائم پیری زودرس مانند چین و چروک، خطوط ریز و حتی لکه های تیره را از بین می برد.

مبارزه با التهاب با مصرف فلفل سیاه

مجله تایم، التهاب را ” قاتل مخفی” خواند، چون خطر ابتلا به دیابت، آلزایمر ، بیماری های قلبی عروقی، ورم مفاصل و سرطان را افزایش می دهد. کپسایسین یک عامل ضد التهاب قوی است و در واقع باعث مهار فعالیت پپتیدهای ویژه در بدن می شود که باعث تحریک و التهاب می شود.

درد هایی مانند ورم مفاصل ، سردرد ، فشارسینوسی و درد مفاصل، معمولاً توسط واکنش های التهابی به وجود می آیند. کپسایسین این واکنش ها را آرام می کند و منجر به کاهش درد می شود.

کمک به سلامت قلب با مصرف فلفل سیاه

غذاهای تند و پر ادویه، همیشه برای قلب، مناسب و مفید هستند. از آنجایی که فلفل و غذاهای تند توانایی بدن را برای از بین بردن لخته‌های خونی افزایش می‌دهند، به‌سلامت قلب کمک می‌کنند. کاپسایسین، یک ماده فعال در فلفل هالوپینو و فلفل قرمز است که باعث کاهش کلسترول بد خون شده و عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد.

طبق تحقیقات انجام شده با مصرف فلفل تند، کلسترول کمتر اکسیده می‌شود و در نتیجه احتمال سکته قلبی کاهش پیدا می‌کند. مصرف غذاهای خیلی تند و پر ادویه، میزان گردش خون را افزایش می‌دهند و در نتیجه باعث کاهش فشار خون می‌شوند.

خاصیت ضدسرطانی با مصرف فلفل سیاه

برخی مطالعات نشان داده اند که مصرف فلفل سیاه می تواند واقعاً مفید باشد و وجود سلول های سرطانی خاص مانند سرطان پروستات و سرطان روده را کاهش دهد. علاوه بر این، مواد غنی آنتی اکسیدانی آن به بدن کمک می کند تا در برابر رادیکال های آزاد محافظت کند. ظاهراً، این ماده شیمیایی آنقدر قوی است که می تواند به طور بالقوه سلول های لوسمی را بکشد و رشد تومور مرگ بار را آهسته کند.

از مضرات فلفل سیاه چه می دانید؟ 

این‌ها فقط چند مورد از فوائد فلفل سیاه هستند. اما به قول معروف زیاده‌روی حتی در چیزهای خوب نیز اثرات بدی به همراه خواهد داشت.

در مورد فلفل سیاه نیز همین طور است. تا زمانی که میزان مصرف فلفل سیاه تحت کنترلتان باشد، مشکلی در مصرف آن نیست. اما در صورت مصرف بیش از حد می‌تواند باعث بروز برخی عوارض جانبی شود.

یادتان باشد که تندی ادویه هایی مثل فلفل به بهبود سلامت کمک می کند اما برای همه افراد مناسب نیست؛ مثلا در غذای کودکان، مادران شیرده یا باردار نباید از فلفل استفاده کرد.

در اینجا به مضراتی که مصرف بی‌رویه‌ فلفل سیاه می‌تواند به همراه داشته باشد اشاره می کنیم:

• ایجاد اختلالات گوارشی

• تاثیرگذاری در افزایش جذب برخی از داروها

• تداخل دارویی

• تاثیر بر روی بارداری زنان

• احتمال بروز واکنش های آلرژیک

• اثرگذاری بر روی باروری مردان

• افزایش ترشحات معده

• قرمزی و التهاب پوستی

• ایجاد عطسه مکرر

• سوزش چشم‌ها

• بروز مشکلات تنفسی

• تشدید خشکی پوست

حرف آخر

یادتان باشد ، فلفل سیاه یا قرمز ، نه تنها طعم دلپذیری دارد بلکه سرشاراز ویتامین‌ها و آنتی اکسیدان های قوی است. فلفل تند را سخاوتمندانه به همه وعده‌های غذایی ‌تان نه فقط برای افزایش طعم بلکه برای بهره‌ مندی از این همه فواید سلامتی و دارویی اضافه ‌کنید.

ادعای قطعی ما این است که با کالری صفر، به رژیم ‌گیرندگان نیز کمک‌می‌کند که سریع‌تر به اهدافشان برسند . اما فراموش نکنید که؛ به طور کلی مصرف بیش از اندازه فلفل به بیماران دستگاه گوارشی، مجاری ادرار، سل، بواسیر، سودا، کلیه، جگر، ورم پروستات، تصلب شرایین، سکته مغزی، سوزاک، سیفیلیس و کم خونی توصیه نمی‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید