پلیس به خودروهای پلاک غیر بومی در این استان هشدار داد

کدخبر: ۴۰۱۵۳۷
اقتصادنیوز : فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه بر اساس مصوبات ستاد پیشگیری از بیماری کرونا برپایی چادر در تفرجگاه ها ، دامان طبیعت ، پارک ها و بوستان ها در ایام نوروز ممنوع خواهد بود ، گفت: در ایام نوروز در جاده های مواصلاتی استان می طلبد رانندگان با آرامش بیشتری رانندگی کرده و خودرهای با پلاک غیر بومی سریعا به شهرهای مبداء خود بازگردند.
پلیس به خودروهای پلاک غیر بومی در این استان هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، سردار "دلاور القاصی مهر" در هشتمین جلسه قرارگاه نوروزی در ستاد انتظامی استان اظهار کرد: یکی از مصوبات ستاد مقابله با بیماری کرونا ، جلوگیری از برپا نمودن چادر در تفرجگاه ها و اماکن تفریحی است که پلیس با حمایت دستگاه قضائی از خیلی وقت پیش این اقدام را انجام داده و پیشگیری کرده و این به خاطر امنیت جامعه است.

وی افزود: شعار نوروزی امسال نیروی انتظامی  "امنیت و سلامت ، نشاط بهاری" و متناسب با شرایط حاکم بر جامعه و شیوع ویروس کرونا انتخاب شده و لازم است هم استانی های فهیم با رعایت شیوه نامه های بهداشتی ، برای تحقق این شعار راهبردی و سلامت محور با مسئولان و خادمان خود در نیروی انتظامی مشارکت کنند.

فرمانده انتظامی استان ایلام خاطر نشان کرد:پلیس با تمام توان پای کار هست و انتظار داریم مردم عزیز، هم به توصیه های پزشکی به خاطر بیماری کرونا توجه داشته باشند تا انشاالله باعث قطع زنجیره ابتلای به بیماری کرونا شود.

 القاصی مهر با اشاره به اینکه در راستای پیشگیری از تصادفات و حفظ سلامت و صیانت از مردم و برقراری امنیت جاده ای، ماموران پلیس راه استان با متخلفان برابر مقررات برخورد خواهند کرد، خاطر نشان کرد:ماموران پلیس راه انتظامی استان به صورت شبانه روزی در کلیه محورهای مواصلاتی استان حضور پررنگ  و فعالی دارند.

وی تصریح کرد: برابر تدابیر ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع بیماری خطرناک کووید 19 ،طرح ممنوعیت تردد خودروهای شخصی دارای پلاک غیر بومی  از سمت خوزستان آغاز و تا اطلاع ثانونی ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به شعار امسال پلیس راهور "پرهیز از سفر ، ایمنی و سلامت  افزود: رسالت مهم پلیس ، حرکت در راستای حفظ جان انسان ها بوده و اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و محدودیت ها و ممنوعیت های ترددی در این راستا ، نمود دیگری از انجام این رسالت مهم می باشد.

 القاصی مهر گفت: خودروهای دارای پلاک غیر بومی در صورت ورود به استان به وسیله دوربین های کنترلی و همچنین تیم های استقراری و گشتی پلیس راه اعمال قانون و برگشت داده خواهند شد.

فرمانده انتظامی استان ایلام  ادامه داد:با توجه به قرار گرفتن  شهرستان آبدانان  در وضعیت نارنجی  و اجرای طرح ممنوعیت تردد در شهرهای با وضعیت قرمز و نارنجی کرونا ، سفر به این شهرستان تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه دوربین های هوشمند ثابت ثبت تخلفات رانندگی در محورهای مواصلاتی استان فعال و رانندگان این خودروها بصورت خودکار مشمول اعمال قانون خواهند کرد،به شهروندان توصیه کرد: در صورت امکان از سفرهای غیرضروری در جاده های استان اجتناب و محدودیت های ترددی وضع شده در خصوص مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت کنند.

وی افزود:طبق تجزیه و تحلیل صورت گرفته سرعت غیر مجاز مهم ترین عامل انسانی ایجادکننده سوانح ترافیکی محسوب شده و رانندگان نباید سرعت در رانندگی را جایگزین تاخیر در کارهای عقب افتاده خود کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید