درخواست مرکل ازاتحادیه اروپا درخصوص ترکیه

کدخبر: ۴۰۱۵۳۹
اقتصادنیوز : صدراعظم آلمان امروز پنجشنبه تاکید کرد: ترکیه تمایل خود را برای کاهش تنش ها با یونان و قبرس در شرق مدیترانه نشان داده و این خبر خوبی است.
درخواست مرکل ازاتحادیه اروپا  درخصوص  ترکیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در جریان سخنرانی در پارلمان گفت: ترکیه پس از اقدامات تهدید آمیز در آب های قبرس و یونان، در ماه‌های اخیر نشانه‌ای از کاهش تنش‌ها در شرق مدیترانه ارسال کرده و گفت و گو با یونان را از سر گرفته است.

پس از آنکه آنکارا کشتی های حفاری را برای اکتشاف منابع نفتی و گازی به آب های شرقی یونان اعزام کرد تنش ها میان ترکیه و دولت قبرس یونانی نشین در سال گذشته بالا گرفت.

مرکل گفت: ترکیه همچنین مذاکرات با میانجیگری سازمان ملل در خصوص اتحاد قبرس را از سر گرفته و در جدیدی از همکاری با اروپا را باز کرده است. رهبران اتحادیه اروپا اوایل مارس سال جاری میلادی وعده داده بودند که اگر ترکیه تمایل خود را برای مذاکره نشان دهد همکاری نزدیکی با این کشور خواهند داشت.

صدراعظم آلمان افزود: در حال حاضر شورای اروپا درباره اینکه چطور می توانیم این راه را پیش ببریم رایزنی خواهد کرد. باید بگویم که این گفت وگویی ساده و آسان نخواهد بود اما امیدوارم که ما بتوانیم به نتیجه ای برسیم.

مرکل تاکید کرد: آلمان سیاست های داخلی ترکیه و تعهدش به اجرای قانون و حقوق بشر را مد نظر می گیرد.

صدراعظم آلمان همچنین خواستار همکاری نزدیک‌تر میان اتحادیه اروپا و ترکیه شد و بر اهمیت استراتژیک آنکارا برای ثبات منطقه‌ای و نقش کلیدی‌اش در رسیدگی به بحران مهاجران تاکید کرد.

وی گفت: ترکیه تنها یک شریک و یک متحد نیست، ترکیه همسایه نزدیک ماست. ترکیه از اهمیت استراتژیک برای ما برخوردار است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید