آمریکا به طالبان هشدار داد

کدخبر: ۴۰۱۵۷۵
فرماندهی عملیات ویژه آمریکا نسبت به افزایش خشونت‌ها از سوی گروه طالبان هشدار داد.
آمریکا به طالبان هشدار داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، فرماندهی علمیات ویژه آمریکا نسبت به عدم پایبندی به تعهدات نیرو‌های طالبان در خصوص کاهش خشونت‌ها ابراز نگرانی کرد.

شبکه آرتی گزارش داد، فرماندهی عملیات ویژه آمریکا روز پنج شنبه افزایش خشونت‌ها از سوی گروه طالبان در افغانستان را نگران کننده توصیف کرد.

در بیانیه فرماندهی نیرو‌های آمریکایی ادعا شده است اگرچه طالبان نیرو‌های ما را هدف قرار نداده، اما به تعهد خود برای کاهش خشونت‌ها پایبند نبوده است.

مقامات آمریکایی پیشتر به گروه طالبان هشدار داده اند در صورت تحقق نیافتن وعده‌های آنها، عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را به تاخیر خواهند انداخت. اظهار نظر‌های مقامات کاخ سفید، وزارت خارجه و دفاع آمریکا طی هفته‌های آغازین دولت جدید نشان می‌دهد که کابینه بایدن نسبت به موفقیت روند متزلزل صلح افغانستان که در دولت پیشین پایه ریزی شده، تردید دارد.

دولت بایدن گفته است ارزیابی مسئله افغانستان را در دستور کار دارد، اما مجموعه‌ای از گزینه‌های دشوار را در مواجهه با طالبان پیش رو دارد. مقامات و افسران نظامی سابق آمریکا می‌گویند هرگونه تاخیر در عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی می‌تواند باعث تشدید خشونت شود و طالبان را وادار کند تا مذاکرات صلح با مخالفان خود را در دولت کابل نیمه کاره بگذارد.

توافقنامه فوریه ۲۰۲۰ خواستار عقب نشینی نیرو‌های تحت هدایت آمریکا تا مه ۲۰۲۱ در ازای قطع ارتباط طالبان با گروه‌های تروریستی، کاهش شدید خشونت و ورود به مذاکرات صلح با دولت افغانستان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید