یک نشانه تازه برای این که بفهمیم کرونا گرفته ایم

کدخبر: ۴۰۱۵۸۸
اقتصادنیوز :محققان به شواهدی دست پیدا کردند که نشان می‌دهد کروناویروس سلول‌های دهان را نیز آلوده می کند.
یک نشانه تازه برای این که بفهمیم کرونا گرفته ایم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک تیم از محققان بین المللی شواهدی پیدا کرده اند که نشان می‌دهد کروناویروس جدید و عامل بیماری کووید-19 سلول‌های دهان را آلوده می کند.

درحالیکه کاملا شناخته شده است که مجرای تنفسی فوقانی و ریه ها مکان اصلی عفونت کروناویروس هستند، سرنخ هایی وجود دارد که نشان می‌دهد این ویروس می تواند سلول های سایر قسمت های بدن مانند سیستم گوارش، رگ های خونی، کلیه ها و بر اساس نتایج مطالعه جدید، دهان را نیز آلوده کند.

ویژگی کروناویروس جدید در آلوده ساختن نقاط مختلف بدن توضیح دهنده چرایی علائم گسترده ای از جمله از دست دادن حس چشایی، خشکی دهان و تاول زدن است که در بیماران مبتلا به کووید-19 دیده می‌شود.

محققان آمریکایی اظهارکردند: علاوه بر این، یافته های به دست آمده به احتمال نقش دهان در انتقال کروناویروس به ریه ها یا سیستم گوارش از طریق بزاق مملو از ویروس اشاره دارد. شناخت بهتر از نقش دهان می تواند ما را نسبت به راهکارهایی که در کاهش انتقال ویروس در داخل و خارج بدن موثر هستند، آگاه سازد.

محققان پیش از این به این موضوع پی برده بودند که بزاق افراد مبتلا به بیماری کووید-19 می‌تواند حاوی مقادیر بالایی از کروناویروس باشد و مطالعات نشان می دهد آزمایش بزاق می‌تواند به عنوان روش تشخیصی این بیماری قابل اعتماد باشد. آنچه محققان به طور کامل نمی دانند این است که کروناویروس موجود در بزاق از کجا نشات می‌گیرد.

به گزارش ایسنا به نقل از مدیکال اکسپرس، دراین بررسی جدید محققان اظهارکردند: اطلاعات آزمایشگاهی حاکی از آن است برخی از ویروس‌های موجود در بزاق می‌توانند از بافتهای آلوده در دهان نشات گرفته باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید