هشدار پلیس درخصوص سفرهای جاده ای

کدخبر: ۴۰۱۶۴۷
اقتصادنیوز : رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور گفت: با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید به علت پدیده گرد و خاک، شرایط مناسبی برای سفرهای جاده‌ای وجود ندارد.
هشدار پلیس درخصوص سفرهای جاده ای

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،سرهنگ احمد شیرانی  در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی کشور اظهار کرد: در حال حاضر ترافیک در تمام جاده‌های کشور روان و در حال حرکت  است.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور با اشاره به بارش پراکنده باران در جاده‌های استانهای شمالی و مرکزی کشور، گفت: برابر پیش‌بینی سازمان هواشناسی بارندگی‌ها و وزش باد شدید امروز و فردا در اکثر استانهای کشور ادامه دارد و با توجه به لغزندگی جاده‌ها و کاهش میدان دید به علت پدیده گرد و خاک  شرایط مناسبی برای سفرهای جاده‌ای وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در جاده‌های کشور در ایام نوروز، تصادفات روند افزایشی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد، بیان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب‌آلودگی عمده‌ترین علل این تصادفات بوده است.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز ناشی از عجله و شتاب در رانندگی و عدم رعایت مقررات و بی‌احتیاطی در رانندگی است همچنین عدم توجه به جلو بیشتر ناشی از استفاده از تلفن‌همراه در حین رانندگی و سایر رفتارهایی است که باعث کاهش تمرکز در رانندگی می‌شود.

شیرانی، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه را نیز بیشتر ناشی از خستگی، خواب‌آلودگی و اصرار بر رانندگی طولانی و بدون توقف دانست و یادآور شد: رانندگی در جاده‌ها در این ایام نیازمند آمادگی کامل، صبر، حوصله و رعایت حق تقدم در رانندگی است و به ازای هر دو ساعت رانندگی، به میزان 15 دقیقه توقف و تغییر وضعیت برای پیشگیری از خستگی توصیه می‌شود.

به گفته رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور، بیشتر حوادث جاده‌ای در فاصله 30 کیلومتری شهرها روی می‌دهد لذا رانندگان در این محدوده باید، دقت و احتیاط بیشتری در رانندگی داشته باشند. 

این مقام انتظامی متذکر شد: برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از مهمترین طرحهای کنترلی جاده‌ها است و با استفاده از دوربینهای مکانیزه ثبت تخلف و تیمهای گشتی محسوس و نامحسوس پلیس راه اجرا می‌شود.

وی عنوان کرد: در تخلفات حادثه‌ساز علاوه بر جریمه، نمره منفی در سوابق راننده ثبت شده و در ارزیابی رفتار رانندگان موثر است همچنین در صورت تکرار تخلفات حادثه‌ساز و رسیدن به سقف نمره، گواهینامه ضبط می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید