افشاگری مجتهد از شکست سامانه موشکی عربستان

کدخبر: ۴۰۱۶۵۷
اقتصادنیوز:‌ افشاگر معروف اسرار آل سعود معروف به «مجتهد» در صفحه توئیتر خود با اشاره به حمله گسترده دیشب ارتش یمن به نجران و جیزان در جنوب عربستان گفت که پدافند هوایی سعودی نتوانست مانع حملات این پهپادها شود.
افشاگری مجتهد از شکست سامانه موشکی عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، «مجتهد» که به افشای اخبار و اسرار دربار آل سعود معروف است، در توئیتی ضمن تأیید حملات دیشب پهپادهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی نوشت که سامانه دفاع موشکی عربستان در جلوگیری از این حملات پهپادی شکست خورده است.

از سوی دیگر، فرماندهی نیروهای مسلح ارتش یمن و کمیته‌های مردمی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که طی ساعات آینده به تشریح حملات گسترده پهپادهای یمنی در عمق خاک سعودی خواهد پرداخت.

رسانه‌های سعودی نیز پنجشنبه شب ضمن تأیید حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان اعلام کردند که این کشور هدف ۵ فروند پهپاد یمنی قرار گرفته است.

سید عبدالملک بدرالدین الحوثی رهبر انصارالله نیز در سخنانی به مناس روز ملی مقاومت یمن گفت که مقابله با متجاوزان، وظیفه دینی، ایمانی و اخلاقی نیروی مقاومت است و یمنی‌ها برای مقابله با متجاوزان نیازی به اجازه شورای امنیت، سازمان ملل متحد و اتحادیه عبری (عرب) و کشورهای اروپایی و هیچ احدی در دنیا ندارند.

الحوثی تصریح کرد: کسانی که ما را هدف قرار دادند و هزاران تن از ما را کشتند، ما منتظر کسب اجازه نمی‌مانیم که به وظیفه مقدس خود [برای دفاع از خویشتن] عمل کنیم.

"محمد البخیتی" عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن نیز پیشتر در واکنش به طرح ادعایی وزیر امورخارجه عربستان گفته بود: تا تحقق صلح، حمله به عمق خاک عربستان را ادامه می‌دهیم.

جمعه گذشته نیز نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

به دنبال حملات موشکی و پهپادی و بازدارنده نیروهای یمنی به عربستان، فیصل بن فرحان از ارائه طرحی برای آتش بس در یمن خبر داد، طرحی که مقام‌های انصارالله اعلام کردند که چیزی برای گفتن ندارد و تنها جنبه رسانه‌ای دارد.

این حملات همزمان با هفتمین سالگرد حمله ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان به یمن صورت می‌گیرد. دولت ریاض به همراه امارات و با چراغ سبز آمریکا و کشورهای غربی ششم فروردین ماه ۹۴ حملات همه جانبه‌ای به یمن برای جلوگیری از به قدرت رسیدن جنبش انصارالله انجام داد که تاکنون هیچ دستاوردی جز تحمیل هزینه‌های سرسام آور جنگ و تلفات نیروها به دنبال نداشته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید