واکنش ریاض به حملات یمن به عربستان

کدخبر: ۴۰۱۶۶۵
اقتصادنیوز : وزارت دفاع عربستان سعودی در اولین واکنش خود به حملات پهپادی و موشکی دیشب ارتش یمن و کمیته‌های مردمی گفت که هدف قرار گرفتن مخازن ایستگاه فراورده‌های نفتی «جازان»، هدف قرار گرفتن اقتصاد جهانی و امنیت صادرات نفتی است.
واکنش ریاض به حملات یمن به عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، وزارت دفاع سعودی در واکنش به حملات گسترده پهپادی و موشکی دیشب ارتش یمن و کمیته‌های مردمی به عمق خاک کشورش، به صدور یک بیانیه محکومیت‌آمیز اکتفا کرده است.

در این بیانیه که امروز صادر شده، آمده است: حمله حوثی‌ها به ایستگاه نفتی جازان، اقدامی تخریبی است که اقتصاد جهانی و امنیت صادرات نفتی هدف قرار گرفته است.

یک مقام مسؤول در وزارت نفت عربستان نیز حملات یمن را «اقدامی خرابکارانه» خواند و ضمن تأیید وقوع آتش سوزی در ایستگاه توزیع فراورده‌های نفتی در جازان، مدعی شد که این آتش سوزی آسیب جانی نداشته است.

این مقام مسؤول که به نامش اشاره نشده به خبرگزاری دولتی عربستان (واس) گفته که «حمله به تأسیسات حیاتی را که هدف از آن ضربه زدن به امنیت صادرات نفتی است، محکوم می‌کنیم».

از سوی دیگر، «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن صبح امروز در یک نشست خبری با اشاره به حملات موشکی و پهپادی نیروهای یمنی به عمق خاک سعودی گفت که در این حمللات گسرده از ۸ فروند موشک بالستیک و ۱۸ پهپاد استفاده شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد: ما دیشب با استفاده از ۱۸ پهپاد و ۸ فروند موشک بالستیک، شرکت نفتی آرامکو و مواضع نظامی سعودی را هدف قرار دادیم.

وی در ادامه افزود: در این حملات، تاسیسات نفتی آرامکو در «راس تنوره»، «رابغ»، «ینبع»، «جازان» و همچنین پایگاه هوایی ملک عبدالعزیز در الدمام (شرق عربستان) هدف قرار گرفته است.

یحیی سریع اعلام کرد که برای حمله به مواضع نظامی سعودی در نجران و عسیر (جنوب عربستان) نیز از ۶ فروند پهپاد استفاده شده است.

جمعه گذشته نیز نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض پایتخت عربستان سعودی را هدف حمله قرار داده بودند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید