سه شرط کارگردان برای ساخت پایتخت 7 و 8

کدخبر: ۴۰۱۷۱۷
اقتصاد نیوز:سیروس مقدم کارگردان پایتخت گفت: جمع کردن تیم، تکراری نبودن قصه و تدیبر مدیران سه شرط پایتخت هفت است.
سه شرط کارگردان برای ساخت پایتخت 7 و 8

سیروس مقدم کارگردان با سابقه تلویزیون و سریال پایتخت با حضور در برنامه سریالیست درباره «پایتخت۶» گفت: ما اواخر بهمن ماه سال گذشته در شیرگاه مازندران مشغول تصویربرداری فصل ششم پایتخت بودیم که کم کم ویروس کرونا نشانه‌های خود را بروز داد.

وی ادامه داد:نیمه‌های اسفند شیوع کرونا بیشتر شد و وزارت بهداشت نسبت به شیوع کرونا اخطار ‌دادند. ما تا ۲۵ اسفند همه تلاش خودمان را انجام دادیم تا دو قسمت پایانی را بسازیم، اما واقعا شرایط به گونه‌ای بود که نمی‌شد ادامه داد.

مقدم عنوان کرد: خانواده عوامل نگران آن‌ها بودند چراکه خیلی ویروس ناشناخته‌ای بود وما فکرمی کردیم یک ماه می‌گذرد و بعد از عید شرایط خوب می‌شود و ادامه پایتخت۶ را می‌سازیم. حتی کسی سرکار جدید نرفت و خرداد ماه که می‌خواستیم کار را ادامه بدهیم متاسفانه شرایط خوب نبود و کاری نکردیم.

کارگردان نرگس عنوان کرد: من به مخاطبان قول دادم که دو قسمت پایتخت ۶ طلب شماست، ما برمی گردیم. اما این ویروس منحوس ادامه داشت تا اینکه با تعامل مدیران خوشبختانه کار را ساختیم.

وی اظهار داشت: اصلا امکان نداشت ما سال گذشته کار را تمام کنیم، چراکه قرار بود ما به یونان یا یک کشور اروپایی برویم. بخش لژیونری بهتاش و موفقیت او را ببینم. اما با شرایط کرونا سفر‌ها با محدودیت‌ها افزایش پیدا کرد.

مقدم درباره دو قسمت پایانی توضیح داد: یک ماه تصویربرداری دو قسمت پایانی را داشتیم، به اعتقاد من کسی که ۶ فصل با پایتخت همراه بوده به جز پایتخت ۱، این دو قسمت را پایتختی‌ترین پایتختی می داند که ما کار کردیم.

وی افزود: از نظر شخصیت‌هایی که در قصه وجود داشت، سلامت روابط، سادگی روابط، ایثار و از خود گذشتگی آدم‌ها به نفع همسایه، فامیل، دوست و همسر را داشتیم.

12941799_499

مقدم درباره سکانس زیر آب خانواده نقی معمولی عنوان کرد:برای اولین بار صحنه‌ای به صورت میدانی در یک خانه زیر آب فیلم برداری کردیم. ما می‌خواستیم ایجاد نوستالژی کنیم و خاطره خوشی از هما ونقی را به تصویر بکشیم.

کارگردان اغما درباره موفقیت پایتخت اظهار کرد:در چهل سال اخیر که سریال سازی به شکل‌های مختلفی کار شده است، شاید برای اولین بار بود که محوریت اصلی یک سریال خانواده است. در این خانواده همواره دوستی و آشتی برقرار نیست، اما نتیجه اش به دوستی ختم می‌شد.

مقدم عنوان کرد: پایتخت یکی از سرگرمی‌های ایرانی‌های خارج از کشور است و در بین دوستان شنیدم که پیگیر سریال پایتخت هستند.واقعیت این است که پایتخت را به همین راحتی مردم می‌بینند؛ دوستان و دشمنان قضاوت می‌کنند حتی حرف‌های دشمنان شبیه حرف‌های دوستان می‌شود و حتی برعکس آن هم اتفاق می‌افتد.

مقدم عنوان کرد:ساخت سریال‌های دنباله دار خیلی سخت است، جمع کردن یک تیم، تکراری نبودن فیلم نامه بسیار مهم است. ما همیشه به دنبال قصه‌های جدید هستیم و این برند با تدبیر مدیران و تلاش تیم سازنده و درک بالای مردم قوام پیدا کرده است، اگر این سه رکن همچنان کنار هم بمانند پایتخت‌های ۷،۸،۹ و.. هم ساخته می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید