بایدن دوباره سوتی داد

کدخبر: ۴۰۱۸۹۸
گاف جدید جو بایدن بار دیگر به موضوع داغ رسانه‌های خبری تبدیل شد.
بایدن دوباره سوتی داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا که به گاف‌های پی در پی‌اش معروف است و اغلب با فراموش کردن نام مقامات سبب خنده دیگران می‌شود روز پنجشنبه نیز در سخنانی نام رئیس جمهور افغانستان را به اشتباه تلفظ کرد.

بایدن گفت: ژنرال آستین اخیرا با رئیس جمهور کَیانی (اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان) دیدار کرد و ما منتظر سخنان او در این باره هستیم.

به نظر می‌رسد بایدن رئیس جمهور افغانستان را با ژنرال بازنشسته «اشفق پرویز کیانی» رئیس سابق ستاد مشترک ارتش پاکستان اشتباه گرفته است که در زمان ریاست جمهوری اوباما یک شخصیت محوری در سیاست‌های مرتبط با افغانستان محسوب می‌شد.

یکی از معروف‌ترین گاف‌های بایدن که با واکنش ترامپ نیز همراه شد زمانی بود که او به اشتباه به جای رقابت برای ریاست‌جمهوری از رقابت برای سنا گفت. ترامپ با تمسخر بایدن گفته بود او حتی نمی‌داند برای چه مقامی رقابت می‌کند.

بایدن همچنین چندی پیش در انتقاد از عملکرد ترامپ در کنترل شیوع ویروس کرونا گفت تا پایان سخنرانی او شمار قربانیان این بیماری در آمریکا به ۲۰۰ میلیون خواهد رسید که هزار برابر آمار واقعی بود.

گاف‌های پی در پی موجب افزایش نگرانی‌ها از توان ذهنی و جسمی بایدن شده است به طوری‌که بر اساس نتایج یک نظرسنجی نیمی از آمریکایی‌ها بابت توانایی ذهنی و جسمی «جو بایدن» رئیس جمهور ۷۸ ساله آمریکا در اداره کشور نگران هستند.

پیش‌تر نیز فِرِد هِگِن مدیر کلینیک روانپزشکی بیمارستان لاویسنبرگ در شهر اسلو پایتخت نروژ و ستون نویس روزنامه «نتاویسن» به سریال اشتباهات کوچک شامل فراموشی، بدگویی، گیجی، گاف و پرخاشگری بایدن در کمپین‌های انتخاباتی اشاره کرده بود.

هگن اخیراً در یادداشتی نوشت: «البته شاید قضاوت غلطی از او داشته باشم، اما به اعتقادم او شخصی به نظر می‌رسد که به شدت متأثر از زوال عقلی است و هنوز تا انتخابات ریاست جمهوری زمان زیادی باقی است. اگر شرایط او طی دو سه ماه آینده بدتر شود، چه اتفاقی می‌افتد؟»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید