ناصر ایمانی: احمدی نژاد فقط خودش را قبول دارد/ سال 96 جهانگیری کاندیدای انتخابات شد تا ضربه گیر روحانی باشد

کدخبر: ۴۰۱۹۲۴
فعال سیاسی اصولگرا گفت: احمدی نژاد به سراغ گزینه پوششی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نخواهد رفت.
ناصر ایمانی:  احمدی نژاد فقط خودش را قبول دارد/ سال 96 جهانگیری کاندیدای انتخابات شد تا ضربه گیر روحانی باشد
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ناصر ایمانی فعال سیاسی اصولگرا، با اشاره به رویکرد‌های اخیر انتخاباتی جناح‌های سیاسی گفت: اخباری می‌شنویم مبنی بر این که بعضی از جریانات سیاسی وقتی می‌بینند نامزدی که می‌خواهند معرفی کنند خیلی رای بالایی در جامعه ندارد؛ از روش تجمیع آرا استفاده می‌کنند؛ به این معنا که دو نفر را وارد صحنه انتخابات می‌کنند تا تعداد آرا افزایش یابد و بعد یک نفر کنار می‌کشند تا آرای او به صندوق نامزد باقی مانده در رقابت بریزد و به این ترتیب امکان رای آوردن نامزد اول بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: به نظرم من این روش در نهایت نوعی گول زدن مردم است؛ متاسفانه در انتخابات سال ۹۶ هم شاهد این قضیه بوده ایم که اسحاق جهانگیری و حسن روحانی با هم به میدان آمدند؛ همه می‌دانستند که جهانگیری نامزدی پوششی است و آمده تا ضربه گیر روحانی باشد و نگذارد آسیبی از لحاظ تبلیغاتی به گزینه اول وارد شود؛ این کار بازی با افکار عمومی است. آن کسانی که واقعا نامزد هستند باید وارد عرصه انتخابات شوند.

فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ از چنین رویکردی استفاده کنند اظهار کرد: بحث بنده کلی است؛ اگر هر جریان سیاسی بخواهد از این روش‌ها برای رای گیری استفاده کند روشی درستی نخواهد بود. یک موقع است دو نامزد به قصد رئیس جمهور شدن حضور پیدا می‌کنند و تبلیغات جداگانه خودشان را شروع می‌کنند، اما بنابر دلایلی یکی از نامزدها کنار می‌کشد؛ چون با طرح و برنامه قبلی این کار صورت نگرفته است ایرادی ندارد.

ایمانی درباره تحرکات اخیر محمود احمدی نژاد هم بیان کرد: احمدی نژاد معلوم نیست که صلاحیتش تایید شود؛ او در دوره‌های بعدی هم حتما پای ثابت انتخابات‌ها خواهد بود، اما یک سوال وجود دارد مبنی بر اینکه آیا در صورت اینکه تایید صلاحیت نشود آیا به سراغ نامزد پوششی می‌رود یا خیر؟ من بعید می‌دانم که احمدی نژاد کسی را به غیر از خودش در کشور قبول داشته باشد که آرای اش را به صندوق او بریزد و پشت سر او قرار بگیرد؛ احمدی نژاد بر این باور است که فقط شخص خودش باید رای بیاورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید